چالوس| «مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم گل ها» در شهرستان چالوس افتتاح شد

با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران، سید احمد جباری امام جمعه ، دکتر محمد علی محسنی بند پی نماینده مردم شریف شهرستانهای نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی و محمد ناصر زندی فرماندار چالوس ، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم گل ها افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان به نقل از چالوس در حاشیه این مراسم  دکتر فرزاد گوهر دهی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت گفت: مرکز اتیسم گل ها ششمین مرکز اتیسم در استان و اولین مرکز اتیسم در غرب مازندران با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر می باشد که در حال حاضر به ۳۰ نفر از کودکان مبتلا به این اختلال  خدمات می دهد.
دکتر گوهردهی مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم گل ها را اولین مرکز در غرب استان عنوان کرد و افزود: ساختمان این مرکز  به متراژ ۳۵۰ متر مربع به همت خانواده خیر مرحوم ناصر فرخی در اختیار این مرکز قرار گرفته و این نشاندهنده درایت و دوراندیشی این خانواده بزرگوار است.
مدیرکل استان مازندران با بیان اینکه اتیسم یک اختلال است که بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد، افزود: کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، با مشکل روبرو هستند اما با شناسایی و مداخله به موقع بسیاری از این اختلالات اصلاح و با بازتوانی تخصصی میتوان این فرزندان را به وضعیت زندگی عادی برگرداند.
وی با اشاره به خدمات بهزیستی به این طیف از کودکان خاطرنشان کرد: از شروع برنامه غربال گری توسط بهزیستی استان تا کنون تقریبا حدود ۳۰۰ نفر کودک مبتلا به اتیسم شناسایی و به مراکز اتیسم ارجاع داده شده است.
دکتر گوهردهی با تاکید بر رویکرد سازمان بهزیستی در تاسیس خانه های حمایتی توانبخشی تصریح کرد : اقدام دیگری که بهزیستی در سطح کشور در نظر دارد تاسیس خانه های حمایت از بیماران اعصاب و روان است که تا کنون ۳ خانه حمایتی در سطح استان مازندران تاسیس شده است و چهارمین مرکز در مرحله صدور پروانه فعالیت می باشد.
وی در پایان با تاکید بر گسترش خدمات بهزیستی  در سطح جامعه ادامه بیان کرد: سیاست ما سیاست تمرکز زدایی است و خواستار گسترش خدمات در سطح استان هستیم تا جامعه هدف بهزیستی در مناطق زندگی خود این خدمات را دریافت کنند.

کد خبر 22237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد