۳هزار تبلت دانش اموزی برای آغاز سال تحصیلی بین دانش آموزان زیرپوشش بهزیستی توزیع می‌شود

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و در راستای حمایت از دانش آموزان جامعه هدف بهزیستی 30 هزار تبلت برای دانش آموزان زیرپوش بهزیستی خریداری شده که تا اغاز سال تحصیلی جدید توزیع می شود.

ذوالفقار یزدانمهر روز چهارشنبه در سفر به استان چهارمحال وبختیاری در دیدار با فرماندار شهرستان لردگان  گفت: ارزش هر کدام از این تبلتها 20 میلیون ریال است که براساس اولویت بندی بین دانش آموزان توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه 260 هزار دانش آموز وهزار دانش اموز و 30 هزار دانشجو زیر پوشش بهزیستی کشور قرار دارند، گفت: اجرای پویش ایران همدلی از عید غدیر خم تا پایان صفر در راستای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان، کمک به جامعه هدف از جمله تامین جهیزیه و بسته‌های معیشتی فعال شده  است.
وی با اشاره به اهمیت بحث تکمیل دوره های دانشگاهی برای توانمندسازی جامعه هدف افزود: در تقاهم نامه ای که با دانشگاه آزاد منعقد شده 25 درصد شهیه دانشجویان زیر پوشش این نهاد را دانشگاه تخفیف داده و مابقی را بهزیستی پرداخت می کند.
وی به پرداخت کمک هزینه  تحصیلی به دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند اشاره کرد.
یزدانمهر با اشاره به اینکه وسعت کار سازمان بهزیستی بسیار زیاد است و 186 ماموریت دراین سازمان وجود دارد، گفت: بحث توانمندسازی توام با کرامت انسانی در جامعه هدف از مهمترین اولویت‌های این سازمان است.
وی با اشاره به اینکه سالانه 10 درصد جامعه هدف توانمند باید شوند، گفت: امسال 2 هزار و 100 میلیاردتومان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف پیش بینی شده است.
وی اظهارداشت: تامین ضامن مهمترین مشکل جامعه هدف بهزیستی برای دریافت تسهیلات است با فعال شدن صندوق حمایت از فرصت شغلی  این مشکل تا 3 ماه آینده رفع خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تا چند سال گذشته جذب اعتبارات حوزه اشتغال بهزیستی هفت درصد بود، گفت: این میزان هم اکنون به 70 درصد رسیده است.
وی به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایانی که از مددجویان زیر پوشش این نهاد به کاریگری کند تا سقف 2 میلیارد تومان اشاره کرد وگفت: امسال سقف  جذب مددجواین در کارگاهها تا 40 نفر رسیده است.
وی گفت: در راستای حمایت از کارفرمایانی که از جامعه هدف بهزیستی به کارگیری  کنند تا 5 سال حق بیمه مددجو  ازسوی بهزیستی پرداخت می شود
معاون مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور به منظور واگذاری مسکن مددجویان بهزیستی، افتتاح طرحهای اشتغال و بازدید وسرکشی از خانواده مددجویان به شهرستان لردگان سفر کرد
کد خبر 22231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد