فریدن| اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان در سال 99

اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان فریدن در سال 99 با حضورمهندس روستایی معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری، فرزانه یسلیانی ریئس اداره بهزیستی و جمعی از روسای ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان فریدن؛ فرزانه یسلیانی رئیس اداره بهریستی با بیان مصوبات جلسه گذشته، گفت: شورای ساماندهی سالمندان به ریاست فرمانداری ودبیری بهزیستی تشکیل میشود وادارات برحسب فعالیتهای ذاتی که دارند، می بایست اقداماتی را درخصوص سالمندان داشته باشند. 
وی افزود: سالمندان مظلوم واقع شدند چرا که یک شورای به نام شورای ساماندهی سالمندان بنام آنها تشکیل شده لیکن هیچگونه اعتباری بابت هزینه های معیشتی، درمانی، سلامت، تفریحی و... تخصیص داده نشده است وادارات به فراخور مسئولیت و وظایف خود بخشی از اعتبارات را به برنامه ها و فعالیتهای سالمندان اختصاص میدهند.
یسلیانی گفت: همه ساله برای گرامیداشت روز جهانی سالمند جشن یا همایشی توسط ادارات و ارگانهای مرتبط با سالمندان انجام میشد اما در سال جاری با توجه به شیوع  ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا به بیماری، بسیاری از مراسمات لغو و محدود به فضای مجازی شده است که میبایست از این ظرفیت بیشترین استفاده شود. 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان فریدن تصریح نمود: همانطور که دربحث کمیته مناسب سازی یک نفر نماینده در فرمانداری وجود دارد، در راستای تکریم و حفظ حقوق سالمندان و رسیدگی به کلیه  امور مربوط به سالمندان و بازنشستگان بهتر است یک نماینده ثابت از سوی این قشر از افراد جامعه  نیز در فرمانداری باشد. درضمن جهت انعکاس بهتر مشکلات و مسایل مربوط به سالمندان شایسته است در جلسات شورای ساماندهی سالمندان از فعالین بازنشسته سالمند نیز دعوت به عمل آید. 
در ادامه گوگونانی شهردار شهر داران گفت: پیگیری تاسیس دهکده سالمندان و شهرک سلامت از فعالیتهای شهرداری است که انشاله  برا ی افرادی که از نظر سن و سال و موقعیت با محدویتهایی مواجه هستند، بتوانند جایگاه موثری برای گذراندن اوقات فراقت داشته باشند.
مهندس روستائی معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری هم  ضمن  تشکر از زحمات عوامل اداره بهزیستی به عنوان دبیر شورا گفت: ما باید خود را بجای سالمندان و معلولین قرار بدهیم تا بتوانیم ذره ای از احساس آنها را درک کنیم و موارد و موانعی که در سطح شهر وجود دارد و به چشم ما نمی آید، اصلاح نمائیم چرا که تامین حداقل نیاز های اساسی سالمندان و حفظ احترام و تکریم سالمندان یک امر ضروری است که باید زمینه حفظ جایگاه سالمندان فراهم شود.

کد خبر 22191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد