مسولیت ارائه ۹۴ درصد خدمات بهزیستی بر عهده موسسات غیردولتی و مراکز خصوصی تحت نظارت است

با برنامه ریزی روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان ، نشست های خبری مدیران ادارات در هفته دولت به طور منسجم در سالن پیامبر اعظم برنامه ریزی و برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان به مناسبت هفته دولت مدیرکل بهزیستی با حضور در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران به پرسش های آنان پاسخ داد که با توجه به اهمیت موضوع و گستردگی پرسش و پاسخ های مطرح شده این جلسه در چند بخش گزارش می شود .

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مقدمه جلسه پرسش و پاسخ با عرض تسلیت فرا رسیدن روزهای سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش و همچنین گرامیداشت هفته دولت در تشریح فعالیت های بهزیستی گفت : ۹۴ درصد خدمات بهزیستی توسط بخش غیردولتی انجام می شود که این بخش ها شامل موسسات غیریه و مراکز خصوصی است .

وی با بیان اینکه سه و سه دهم درصد جمعیت کشور در استان کرمان ساکن هستند ؛ افزود : ۱۶ درصد کودکان بی سرپرست و بدون سرپرست کشور در کرمان و در مراکز و موسسات غیردولتی تحت نظارت نگهداری و مراقبت می شوند که از بابت هر فرزند مبلغ هفت میلیون ریال یارانه به مراکز پرداخت می شود و تامین هزینه نگهداری بقیه این فرزندان را این مراکز و موسسات عهده دار شده اند .

ایشان از وجود انواع مراکز نگهداری ، آموزشی و توانبخشی ویژه افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت : اداره این مراکز هم با نظارت بهزیستی بر عهده بخش غیر دولتی است و به تناسب نوع خدمات به هر مرکز  یارانه ای مشخص پرداخت می شود .

صادق زاده از وجود دو مرکز دولتی خبر داد و گفت : شیرخوارگاه مادر کرمان و مرکز درمان اعتیاد نوید تنها مراکزی هستند که بهزیستی به عنوان دولت مسئولیت اداره آنها را بر عهده دارد .

ارائه خدمات الکترونیکی به گروه های هدف موضوع دیگری بود که صادق زاده به تشریح آن پرداخت و با معرفی مراکز مثبت زندگی اظهار داشت : با داثر شدن ۱۵۶ مرکز مثبت زندگی علاوه بر ارتقاء سطح خدمات الکترونیکی ضریب نفوذ خدمات نیز افزایش می یابد .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان از ارائه خدمات الکترونیکی به سالمندان از طریق سامانه توان به و اپلیکیشن ناشنوایان به عنوان دو سامانه استانی نام برد و گفت : سامانه توان به گرچه برای خدمت از راه دور به افراد سالمند طراحی شده اما خدمات این سامانه برای افراد دارای معلولیت  نیز گسترش می یابد و در اپلیکیشن ناشنوایان هم ۱۶۰۰ واژه پرکاربرد طراحی شده است .

گفتنی است در ادامه این جلسه خبرنگاران رسانه های گروهی به طرح پرسش های خود پرداختند که در بخش های بعدی این پرسش و پاسخ ها در قالب مصاحبه ، گزارش می شود .

کد خبر 22179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد