ساخت دو هزار مسکن روستایی و شهری برای خانوارهای ایتام فاقد مسکن  تحت حمایت بهزیستی

ایزدپور گفت : اداره کل بهزیستی استان سمنان توانسته است در دولت یازدهم و دوازدهم یک هزار و ۸۰۰ مسکن مددجویی تکمیل و تحویل متقاضیان نماید

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی با مهندس فلاحی مدیر کل بنیاد مسکن استان نشست مشترکی برگزار کردند.

در این نشست رعنا سورمه رئیس اداره مشارکت ها مردمی و مسکن اداره کل بهزیستی استان و مهندس صبری معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن و کارشناسان مسکن ادارات کل حضور داشتند.

این نشست با موضوع تامین مسکن ایتام تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان سمنان در دفتر مدیرکل بنیاد مسکن استان برگزار شد.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در این نشست در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام عزای سرور سالار شهیدان امام حسین(ع) بیان داشت : هدف از این نشست اجرای تفاهم نامه کشوری فی ما بین سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی، کمیته امدا امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور بمنظور کمک به تامین ۲۰۰۰ مسکن روستایی و شهری برای خانوارهای ایتام فاقد مسکن تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد است.

ایشان افزودند : در این طرح با پرداخت ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴درصد زیر ساخت های لازم  جهت تامین مسکن به توانخواهان تحت حمایت انجام می شود .

ایزدپور شرایط لازم ایتام بمنظور استفاده از این طرح را زیر سن قانونی بودن آنان، داشتن زمین، مسکن در حال ساخت و یا امکان تهیه زمین بمنظور ساخت مسکن برشمردند و افزودند : یکی از اهداف اصلی و پیشرو سازمان بهزیستی کشور تامین مسکن و ایجاد اشتغال پایدار برای توانخواهان تحت حمایت است و در همین راستا اداره کل بهزیستی استان سمنان توانسته است در دولت یازدهم و دوازدهم یک هزار و ۸۰۰ مسکن مددجویی تکمیل و تحویل متقاضیان نماید و در مدت ۷ ساله دولت دو هزار و ۷۸۷ نفر اشتغال ایجاد کند.

مهندس فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان  در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان اداره کل و عرض تسلیت ایام سوگواری امام سوم شیعیان خواستار تسریع روند اجرای طرح مسکن ایتام تحت حمایت اداره کل شدند تا بتوان از این فرصت ایجاد شده گام های موثر و پایداری را بمنظور تامین مسکن تونخواهان برداشت.

 فلاحی گفت : توانخواهان روستایی که به شهرها مهاجرت کردند و اماکن بازگشت به روستا را داشته باشند و نیز بنیاد مسکن در روستای آنان زمین قابل واگذاری داشته باشد نهایت همکاری با ایشان در خصوص تحویل زمین و همکاری در ساخت مسکن انجام می شود.

در ادامه جلسه مقرر شد که با تعاملات مستمر و پیوسته و برقراری جلسات روند اجرای کار هر دو هفته یکبار انجام و اقدامات اجرایی طرح به بهزیستی کشور ارسال شود.

کد خبر 22144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد