توسعه اجرای طرح ماد از سال آینده در مدارس ایلام/تاب آوری اجتماعی مردم باید تقویت شود

ایلام | مدیر کل بهزیستی ایلام از توسعه اجرای طرح ماد از سال تحصیلی آینده در مدارس این استان خبر داد.

زهرا همتی روز یکشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان (ماد) در ایلام افزود: این طرح از سال ۹۵ تاکنون با مشارکت آموزش و پرورش برای دانش آموزان پایه دوم مقطع متوسطه اول اجرا که با استقبال گسترده مواجه و به علت بازخورد مثبت آن از سال تحصیلی آینده توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح دانش آموزان آسیبها و مشکلات موجود در مدارس را شناسایی و با مشارکت یکدیگر راهکارهایی برای رفع آنها با مشارکت اولیا مدارس بکار می گیرند.

وی با بیان اینکه آموزشهای طرح ماد به دبیران این مدارس به عنوان تسهیلگر ارایه و با مشارکت دانش آموزان اجرا شده است افزود: طرح ماد امسال در ۴۵ کلاس درس شهرستانهای ایلام، دره شهر و ایوان اجرا شد.

مدیر کل بهزیستی ایلام ادامه داد: در اجرای این طرح که با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس اجرا شد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم معادل ۱۲ درصد دانش آموزان این مقطع زیر پوشش قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان در کنار تحصیل سعی در کسب سواد اجتماعی، ارتباطی و مهارتی داشته باشند گفت: کسب این مهارتها و بکارگیری آنها در زندگی در موفقیت آنها و افزایش قدرت تغییر در زندگیشان تاثیرگذار خواهد بود.

همتی با ذکر اینکه تاب آوری اجتماعی مردم باید تقویت شود گفت: افزایش سرمایه اجتماعی مردم کاهش آسیبهای اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

در این آیین از گروه های دانش آموزی برگزیده و عوامل اجرایی این طرح تقدیر شد.

همچنین در این آیین از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از دکتر زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام با اهدا لوحی تقدیر شد.

پایان/

کد خبر 2212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد