لرستان | افتتاح  مرکز جامع توان‌بخشی خیریه در خرم آباد

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ثروت واقعی کشور زنان و مردانی هستند که دل در گرو حل مشکلات مردم جامعه دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، آیین افتتاحیه مرکز خیریه جامع توانبخشی لیلا کدخدایی در اداره‌کل بهزیستی لرستان برگزار شد.
 فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان در این آیین ضمن قدردانی از مساعدت بانوی خَیر طاهره الوندی و مهندس کدخدایی، اظهارکرد: ثروت واقعی کشور مردان و زنانی هستند که دل در گرو حل مشکلات دارند.
وی با ذکر این مطلب که امروز به واسطه خیرین شاهد ایجاد یک ظرفیت برای جامعه هدف سازمان بهزیستی لرستان هستیم، افزود: بهزیستی به دلیل تنوع خدماتی که ارائه می‌دهد نیازمند مشارکت بیشتر خیرین است. 
توکلی با تاکید بر اینکه مداخلات بهزیستی پیش از تولد تا کهولت و سالمندی به جامعه ارائه می شود، ادامه داد: بیش از ۱۵۰ وظیفه بر عهده بهزیستی است و اگر مشارکت خیرین نبود بسیاری از مشکلات بر زمین می‌ماند.
مدیرکل بهزیستی لرستان ظرفیت مرکز جامع توانبخشی لیلا کدخدایی را که به همت خانم الوندی و فرزندش مهندس کدخدایی به منصه ظهور رسیده است را فرصتی برای رسیدگی به بخشی از مشکلات گفتار درمانی، شنوایی سنجی و فیزیوتراپی جامعه هدف معلولان دانست و افزود: از ۵۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی ۱۳ هزار نفر در خرم‌آباد هستند.
وی با اشاره به اینکه کار این پروژه از سال گذشته با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز شد، ادامه داد: مرکز جامع توانبخشی لیلا کدخدایی مصداق واقعی باقیات و صالحات است.
توکلی با تاکید بر اینکه به لطف  فضای همدلی تلاش صادقانه همکاران بهزیستی فضا برای ورود خیرین در حوزه توانبخشی باز است، اضافه کرد: به همت مهندس کدخدایی موسسه خیریه رسیدگی به امور ایتام ثبت شده است و هم‌چنین به همت بانوی خَیر طاهره الوندی کلنگ ساخت مرکز ارتوپدی بهزیستی بر زمین زده خواهد شد.
قاسم ولی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این آیین اظهارکرد: امروز مددکاری و مشارکت در همه موضوعات بحث اول اجتماع است.
وی فلسفه تشکیل جلسات و افتتاحیه‌های پروژه‌های خیر ساز را معرفی چهره‌های خدوم به جامعه دانست و گفت: این افراد با عمل خیر خود کمک کردن را به ما یاد می دهند این در حالی است که کمک کردن و حضور در کار خیر  ریشه تاریخی دارد.
ولی‌زاده با اشاره به این‌که خیرین در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند، ادامه داد: سیل اخیر از زمان‌هایی بود که شاهد حضور خیرین بودیم.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اعلام رضایت از عملکرد بهزیستی لرستان در سیل اخیر، ادامه داد: بهزیستی لرستان از ابتدای وقوع سیل در لرستان با اعزام مشاورین و اورژانس اجتماعی صددرصد در مناطق سیل‌زده را پوشش داد.
در ادامه این مراسم آیین کلنگ زنی احداث مرکز ارتوپد فنی خیریه به مساحت ۳۱۰ متر مربع توسط این خیر به زمین زده شد. اعتبار پیش بینی شده برای این مرکز بالغ بر بیست میلیارد ریال است.
گفتنی است که در بخشی از این برنامه از دست اندرکاران ساخت این پروژه خیریه توسط بهزیستی لرستان تقدیر شد.
کد خبر 2209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف میرزاوند IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 0
    من سیل هیچی برام نزاشته و ساکن منزل پدری خودم واقع در روستای بابازید از توابع پلدختر هستم و در بدترین شرایط تک و تنها توخونه ای که هیچی توش باقی نمونده دارم زندگی میکنم و جز یک سری کمک هایی که نمیشه واقعا باهاشون کاری کرد که به روال زندگی قبلی که عمرا,لااقل به همون اتاق خودم برسم و توهمون اتاق زندگی بکنم و هیچکس هم نه بهم کمکی میکنه جز خانم جودکی و مانیا کائیدی و اقای مهدی پور که پیگیر کارم بودن و این بنده خداها هم بیشتر از این صدا و زورشون بجائی نمیرسه دیگه هیچکس حتی به خودش اجازه نداده و نمیده که بیان ببینن من توچه وضع اسفناک و بدی دارم زندگی میکنم ضمنا بعد از ماه رمضان یه خیر از طرف سازمان من بهش معرفی شدم ایشونم با دفتر و دستک و تشکیلات و فیلم برداری قول درست کردن یه اتاق 4×3 رو بهم داد که اونم ماشاالله به جونش رفت و پشت سرش رو هم دیگه نگاه نکرد و براساس قول اقای خیر که کارگر گرفتم گچ اتاقم رو دراوردم و لوله فاضلابها رو باز و درست کردم که گفت هزینه هاشون رو خودش میده تازه 410000تومن هم با مستمری 108500من الان زیر بدهکاری مردم هستم.چرا مسئولین بهزیستی استان لرستان و پلدختر من رو به دست فراموشی سپردن و منو با این کاراشون محکوم به فنا و زجر و بدبختی کردن؟ زندگی و وسائل 43ساله ای که مرحوم پدرم و مادر پیر وناتوانم برای من و زندگی متاهلی 10ساله ای که داشتم جور و درست کردن کجاست و من واسه درست کردن اتاقم باید به کی و کجا پناه ببرم مسلمونها؟!!! از رئیس بهزیستی کل استان تا پلدختر بغیر از خانم جودکی و مانیا کائیدی و اقای مهدی پور دیگه از همه گله مند و دلخورم.چرا چون امثال من رو نه دیدن نه می بینن و نه انسان حساب کردن و میکنن وگرنه الان من اینچنین شرایطی نداشتم. به کمک و امداد خیرین محترم سخت محتاجم.

    پاسخ سایت: با سلام ساخت مسکن بر عهده بنیاد مسکن می باشد. برای پیگیری به بنیاد مسکن مراجعه نمایید

  • آرش IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 0
    سلام من یه معلول جسمی حرکتی هست نیاز به یک ویلچر برقی دارم توان خرید نداره نمیتونم برم بیرون لطف پیگیری کنید

    پاسخ سایت: با سلام بامراجعه به بهزیستی شهرستان درخواست خو را ارائه دهید

خدمات الکترونیک پرکاربرد