هفته دولت | تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بهزیستی همدان

مدیرکل بهزیستی استان اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدم (دولت تدبیر و امید) در حوزه بهزیستی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان حمیدرضا الوند مدیرکل بهزیستی استان در خصوص اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدم (دولت تدبیر و امید) در حوزه بهزیستی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته اعتبارات و بودجه های استانی و ملی  از افزایش قابل توجهی برخوردار شده به گونه ای که امکان اجرایی کردن برنامه ها و فعالیت ها محقق شده است. 

 حمیدرضا الوند توسعه و ارتقاء خدمات پیشگیرانه ارتقایی (گسترش برنامه های پیشگیرانه، برنامه های غربالگری بینایی، شنوایی، ژنتیک، اضطراب، کاهش آسیب اعتیاد، مراکز تحت نظارت در همه دفاتر و...) را از برنامه های دولت در مباحث پیشگیرانه برشمرد و افزود: توجه به تحقیق و پژوهش های کاربردی و مبتنی بر شواهد  نیز در این سالها رونق گرفته است. 

حمیدرضا الوند گفت:  ارتقای سطح خدمات رفاهی کارکنان و ساماندهی وضعیت نیروی انسانی از جمله اقداماتی بود که دولت در جهت بهبود وضعیت معیشتی کارکنان سازمان بهزیستی انجام داد و  با تقویت برنامه های آموزشی در حوزه کارکنان و جامعه هدف شامل افزایش سرانه آموزشی کارکنان، آموزش های حضوری و مجازی ویژه پرسنل و جامعه هدف گام خوبی در جهت توانمندسازی آنها برداشت. 

وی افزود: زمینه  استفاده از نظرات تخصصی و کارشناسی و پرهیز از اعمال سلائق شخصی در عرصه مدیریت در این دوره محقق شد و  با حمایت طلبی و تقویت شرکای اجتماعی  در قالب انعقاد تفاهم نامه های مشترک با دستگاهها و ... بسیاری از برنامه ها اجرایی گردید. 

الوند خاطرنشان کرد: توجه به کاهش آسیب های اجتماعی، کنترل و کاهش آن بویژه آسیب های اجتماعی طلاق و اعتیاد با راه اندازی اورژانس اجتماعی و گسترش آن، راه اندازی مراکز کاهش طلاق، راه اندازی مراکز غیر دولتی شامل مراکز مشاوره، پایگاه های سلامت و خدمات اجتماعی، مراکز سلامت روان و... مورد اهتمام جدی قرار گرفته است. 

مدیرکل بهزیستی استان گفت: توجه به امور معلولین و گسترش و توسعه خدمات و مناسب سازی عمومی (اهتمام در تهیه وسایل توانبخشی و توانپزشکی، گسترش مراکز غیر دولتی، ساماندهی وضعیت کمیسیون های پزشکی، توانبخشی و...)، برگزاری کمیته های مناسب سازی، اقدامات صورت گرفته از طریق استانداری و...اقداماتی است که در حوزه معلولین انجام شده است. 

الوند گفت: توجه به زیرساخت های فناوری اطلاعات و تقویت و توسعه شبکه های مرتبط، ارتقاء زیرساخت ها، تخصیص اعتبار مناسب  تجهیزات و... از دیگر اقداماتی بود که در این دولت مورد توجه واقع شد که این اقدام ضمن تسهیل فرایند ارائه خدمات گامی در جهت شفاف سازی خدمات نیز بوده است. 

 وی افزود: تسهیل، توسعه و گسترش زمینه های اشتغال جامعه هدف و تامین مسکن مددجویان، تخصیص اعتبارات اشتغال، تعهدات انجام شده و اشتغال های ایجاد شده از اعتبارات تبصره 16، اشتغال روستایی و...، مسکن های تهیه شده برای خانواده های دارای دو عضو معلول و سایر مددجویان و اعتبارات و... همه گواه اقدام دولت این زمینه ها است. 

مدیرکل بهزیستی استان توجه به رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر سن دبستان  در قالب برنامه های اجرا شده در حوزه مهدهای کودک، توسعه کمی و کیفی مهدها، پرداخت کمک هزینه تامین یک وعده غذای گرم، شهریه سه دهک پائین و...  را از جمله اقدامات دولت در خصوص کودکان و نوجوان برشمرد و گفت: با پیگیری دولت قانون حمایت از کودکان و نوجوانان  به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. 

حمیدرضا الوند پیگیری تصویب و ابلاغ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین را از اقدامات ارزشمند دیگر دولت در حوزه معلولین برشمرد و گفت در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش میزان مستمری مددجویان و توجه به گذر از فقر مطلق در جامعه نیز بوده ایم. 

کد خبر 22089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد