فعالیت ها و خدمات اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان خاش

اورژانس اجتماعی درکاهش آسیب های جسمی و روانی ، همسرآزاری و کودک آزاری موثر بوده و یکی از برنامه های دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی است که برای حل مشکلات مردم درحال اجرا می باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خاش، ادریس تمندانی  رئیس این اداره درباره لزوم ارائه خدمات مرکز اورژانس اجتماعی گفت : اورژانس اجتماعی درکاهش آسیب های جسمی و روانی ، همسرآزاری و کودک آزاری موثر بوده و یکی از برنامه های دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی است که برای حل مشکلات مردم درحال اجرا می باشد.

وی افزود این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی ، خانوادگی و اجتماعی (مرکزاورژانس اجتماعی )، خط تلفن ۱۲۳، تیم سیاراورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است . همچنین ازویژگی های مهم این برنامه تخصصی بودن ، به موقع بودن و در دسترس بودن مد نظر قرار گرفته است تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم باشد. ادریس تمندانی درادامه گفت : مرکز مداخله بحران ، تیم های سیار و کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی در مواقع همسر آزاری تلاش می کنند با مذاکرات و مصاحبه و مشاوره که با زوجین انجام می شود و به مراکز مشاوره خارج ازمرکز اورژانس اجتماعی معرفی می شوند در حل مشکلات خانوادگی کمک کنند.
ادریس تمندانی اذعان داشت : اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان خاش در  سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرد و در حال حاضربا ۴نیرو  درحیطه آسیب های اجتماعی ، کودک آزاری ، همسر آزاری ،کاهش طلاق،کودکان کار وخیابانی، سالمندآزاری ، معلول آزاری و دختران فرار، زنان آسیب دیده اجتماعی ، خودکشی ، اختلال هویت جنسی و......در حیطه پیشگیری ازآسیب ها ، خدمات مشاوره و پیگیری و کمک رسانی به آسیب ها مشغول خدمت رسانی می باشند.
هائزکردی  مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان خاش  با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 145 مورد مداخله در این شهرستان انجام شده است اظهار داشت : اورژانس اجتماعی یکی ازبرنامه های سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.این برنامه درجهت کنترل و کاهش بحران ها وآسیب های اجتماعی است که تلاش می کند جایگزین مداخلات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی  باشد. وی اضافه کرد این مرکز اقدامات لازم را جهت جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی درآینده انجام می دهد.
وی درادامه گفت که اصول اورژانس اجتماعی شهرستان خاش ، شامل کمک به پیشگیری آسیب ها در اجتماع ، همکاری درون سازمانی و برون سازمانی ، انجام کارتیمی ، رویکرد علمی درمداخلات ، مسئله یابی به موقع و توانمند سازی جامعه هدف می باشد.

کد خبر 22083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد