کمک های خیرین به بهزیستی سریع  به دست مددجویان می رسد

زنجان | رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه نیکوکاران و خیرین همواره به فکر کمک رسانی به نیازمندان هستند، افزود: مراکز نیکوکاری تحت نظارت بهزیستی شهرستان خدابنده کمکهای جمع آوری شده را ضمن حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع ترین زمان بدست مددجویان میرسانند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده، عصمت نصیری قیداری به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد؛ خیرین از توزیع غذای گرم اجتناب کرده و نذورات خود را بصورت نقدی و  یا بسته مواد غذایی خشک بدست نیازمندان برسانند.

وی اعتماد خیرین را در جلب مشارکت بسیار موثر بیان کرد و اظهار نمود:در همین راستا هم اکنون یکصد حامی بصورت مستمر و مستقیم با معرفی بهزیستی ماهانه مبالغی به حساب مددجویان جامعه هدف بهزیستی واریز میکنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی افراد سود جودر فضای مجازی و شگردهای خاص با تحریک احساسات مردم اقدام به جمع آوری پول می کنند، افزود : اماکن و مراکز معتبر از جمله محل هایی هستند که مردم با خاطر آسوده می توانند نذورات و هدایای خود را تحویل دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نزدیک به هشتصد زن سرپرست خانوار  که بدلایل مختلف ازجمله فوت همسر، طلاق، ازکارافتادگی و سایر موارد بالاجبار سرپرستی خانواده را بعهده گرفته و تحت پوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارد، افزود؛ سال گذشته ۳۰ زن سرپرست خانوار بدلیل توانمندی از چرخه حمایت سازمان خارج شدند.

نصیری در خصوص اینکه زنان سرپرست خانوار بدلیل تحمل سختی های زندگی و تربیت اولاد و حفظ نجابت، جایگاه مناسبی در جامعه کسب کرده اند، خاطر نشان نمود؛ این قشر از جامعه در حوزه اقتصاد هم مانند سایر حوزه ها حرفی برای گفتن دارند چرا که توانسته اند با سعی و تلاش و تکیه بر توانمندی های خود چرخ اقتصاد خانواده را به گردش درآورند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد : تعداد ۸ گروه همیار زن سرپرست خانوار با اشتغال ۵۰ زن سرپرست خانواده در زمینه های خیاطی، چرم دوزی، رشته بری، پخت نان محلی، لحاف دوزی و گلیم بافی در سطح شهرستان فعالیت دارند.

نصیری قیداری در خصوص نگرش و رویکرد بهزیستی از حمایت مالی افراد تحت پوشش، گفت؛ بهزیستی ضمن تامین بخشی از معیشت و ایجاد رضایتمندی از زندگی این افراد، با ایجاد بسترهای آموزشی متناسب سعی در خروج از چرخه حمایتی سازمان و توانمندسازی افراد تحت پوشش دارد.

کد خبر 22033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد