امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان و اداره‌کل بهزیستی

تفاهم نامه همکاری بین معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان و اداره کل بهزیستی با حضور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان و معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی به امضا رسید

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی  آموزش و پرورش استان، معصومه خدابنده‌لو معاون سوادآموزی استان در جلسه امضای این تفام نامه اظهار کرد: طبق تعریف جدید یونسکو فرد باسواد کسی است که بتواند با آموخته های خود تغییری در زندگی سوادآموزان ایجاد کند و سوادآموزان بتوانند آموخته های خود را عملیاتی نموده و تبدیل به یادگیرندگان مادام العمر شوند.

   خدابنده لو گفت: بخشی از آمار و اطلاعات حوزه سوادآموزی مبنی بر خوداظهاری افراد است که در سامانه سوادآموزی ثبت شده اند،   ولی دارای مدرک مستند نمی باشند؛ بنابر این ما نمی توانیم به طور قطع این افراد را بی سواد یا با سواد تلقی کنیم.

   زهره بختیاری، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان نیز با اشاره به نقش سواد در زندگی اجتماعی افراد، گفت:  مراکز مثبت زندگی با هدف ارائه خدمات بهزیستی و مهارت های زندگی در محلات تأسیس خواهد شد.

   گفتنی است راه اندازی سامانه مشق (وزارت رفاه)، تأسیس مراکز مثبت زندگی و تشکیل مراکز یادگیری مشارکتی با بهزیستی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

کد خبر 22024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد