شمیرانات| با پویش ایران همدل، گره از همدیگر بگشاییم

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شمیران با اشاره به آغاز پویش ایران همدل به صورت همزمان در سراسر کشور و نیز در شهرستان شمیران، گفت: در راستای افزایش همدلی و مشارکت های مردمی در شرایط خاص کنونی حاصل از شیوع ویروس کرونا، پویش ایران همدل از عید سعید غدیر شروع و تا پایان ماه صفر سال جاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه تحلیلی خبری شمرون، مینا رجایی با بیان این مطلب، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه غرب، به طور کلی کشور و به طور خاص گروه های هدف سازمان بهزیستی (مددجویان و توان خواهان) تحت فشارها و مشکلات خاص قرار گرفته اند که امیدواریم با پویش ایران همدل بخشی از این خسارات عظیم، جبران شود.

رجایی خاطرنشان کرد: پس از پویش رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان و در راستای موج دوم نهضت مواسات و همدلی، پویش ایران همدل با همکاری کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان بهزیستی در سراسر کشور شروع به کار کرده است.  

وی تاکید کرد: هدف از پویش ایران همدل، جذب مشارکت های مردمی برای بهبود و ارتقاء سطح زندگی مددجویان و توان خواهان می باشد که با شعار "از همدیگر گره گشایی کنیم" کار خود را آغاز کرده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شمیران ابراز داشت: کمک های دریافتی شامل اقلام و کمک هزینه و بسته معیشتی، لوازم تحریر و کمک آموزشی، وسایل بهداشتی درمانی و دارویی (مختص دوران بحران کرونا)، نذورات و جیره خشک هیات های مذهبی خواهد بود که پس از دریافت، بین گروه های هدف با نیازهای ویژه از جمله؛ افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و معتادین بهبودیافته توزیع می شود و بدیهی است، با وظایف و ماموریت های ذاتی سازمان بهزیستی که رفع نیازهای این اقشار آسیب پذیر می باشد همپوشانی کامل دارد.

وی خاطرنشان کرد: واریزهای نقدی به شماره حساب 6277607777777777 بنام حساب مشترک ستاد ایران همدل واریز خواهد شد، همچنین روش های دیگر پرداخت وجوه نقد از جمله اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلفی نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است.

رجایی با اشاره به محل مصرف کمک های نقدی حاصل از پویش ایران همدل، عنوان کرد: کمک های نقدی پس از تعیین تکلیف به حساب مددجویان بهزیستی واریز خواهد شد و مرجع نهایی تصمیم گیری در ارتباط با نحوه تقسیم منابع جذب شده، سامانه ارمغان می باشد. بر اساس مفاد تفاهم نامه های انجام شده، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستعضعفان متعهد به ارائه خدمات و کمک های نقدی و غیرنقدی به میزان یک و نیم برابر کل مبالغ جذب شده به سازمان بهزیستی و کمیته امداد شده اند. پس از ثبت در سامانه مربوطه، امکان توزیع بین مددجویان وجود خواهد داشت که اولویت بندی آن نیز به عهده ی شورای استان و بر اساس مصوبات مشارکت های مردمی استان خواهد بود.
وی در باره نحوه گزارش گیری از کم و کیف کمک های دریافتی حاصل از پویش ایران همدل، یادآور شد: کمک های نقدی از طریق سامانه ارمغان و گزارش های معاونین استانی و شهرستانی مشارکت های مردمی، کمک های نقدی خاص به صورت مجزا و مشخص صورت جلسه می شود و کمک های غیرنقدی همچون اقلام معیشتی، نذورات هیات های مذهبی، اقلام بهداشتی درمانی، وسایل کمک آموزشی و ...  نیز کمک های نهادها و دستگاه های دولتی و غیردولتی به صورت مجزا ارزش گذاری و گزارش می شوند.

کد خبر 22001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد