با هم ببینیم| واریز کمک هزینه نقدی برای تأمین اقلام بهداشتی در مراکز نگهداری و توانبخشی سازمان بهزیستی

دکتر محمد نفریه رییس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور،صبح امروز در گفتگوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر،جزییات واریز کمک هزینه نقدی برای تأمین اقلام بهداشتی به حساب مراکز نگهداری و توانبخشی سازمان بهزیستی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل،دکتر محمد نفریه با اشاره به واریز کمک هزینه تأمین اقلام بهداشتی به حساب مراکز نگهداری و توانبخشی سازمان بهزیستی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا،گفت:سازمان بهزیستی مراکز متعدد اقامتی در سطح کشور را تحت پوشش خود دارد،و با توجه به اینکه بسیاری از گروه های هدف بهزیستی افرادی هستند که در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند،از آغاز شیوع این بیماری و با تشکیل کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار،هر روزه ثبت علائم و آمارها و پیگیری های متعدد در مراکز انجام شده است.

وی افزود:این سومین واریز(علاوه بر یارانه های معمول)به حساب مراکز است تا بتوانند سطح آمادگی خود را برای پیشگیری از بیماری بالا ببرند و مقداری از هزینه هایی که به این منظور متحمل شده اند را جبران کنند.

وی گفت: پیش از این در نخستین روزهای همه گیری بیماری کرونا مبلغ ۳۰هزار تومان و در فروردین ماه نیز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به صورت سرانه به حساب مراکز واریز شده است و هفته گذشته نیز بار دیگر مبلغ ۵۰۰هزار تومان برای تأمین اقلام بهداشتی به حساب مراکز واریز شده است که در مراکز حوزه توانبخشی برای ۴۸هزار نفر و در مراکز حوزه اجتماعی برای ۱۲هزار نفر،واریز شده است.

وی در خصوص پرداخت مجدد کمک هزینه به مراکز نیز گفت:این موضوع به مجدد وضعیت شیوع بیماری بستگی دارد و با توجه به اینکه در اوایل پاییز با پیک آنفلوآنزا نیز رو به رو می شویم و همچنین با توجه به پیک سوم کرونا، برای پرداخت کمک هزینه به مراکز بهزیستی تصمیم گیری خواهد شد.

نفریه همچنین به واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومانی برای پرسنل مراکز غیردولتی بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود:چون پرسنل مراکز ما همچون کادر درمانی وزارت بهداشت در خط مقدم این بیماری هستند و ریسک آلودگی آنها بالاست،مبلغ  ۵۰۰هزار تومان به عنوان پاداش برای آنها در نظر گرفته شد که این مبلغ به حساب حدود ۱۵هزار نفر واریز شده است که واریز مجدد این مبالغ نیز به بودجه ها بستگی دارد زیرا این مبالغ از طریق دستگاه های دیگر همچون بنیاد مستضعفان،ستاد فرمان امام،سازمان برنامه و بودجه و یا صرفه جویی از محل های دیگر و هدایت بودجه های سازمانی تأمین شده است.

دکتر نفریه همچنین به دستورالعمل ها و پروتکل های خاصی که برای پیشگیری از کرونا به صورت ویژه برای مراکز مختلف تحت پوشش سازمان بهزیستی،تدوین و ابلاغ شده است،اشاره کرد و افزود:در این پروتکل ها که با همکاری وزارت بهداشت تهیه شده است از بدیهی ترین موارد مثل استفاده از ماسک،گان،شیلد و... تا نحوه ضدعفونی کردن و مقررات تردد و .... به شکل دقیق و جزیی مشخص شده است همچنین با پیک های اول و دوم روشهای پیشگیری تغییر یافته اند و با توجه به شدت بیماری در مناطق قرمز و زرد و سفید،نحوه پذیرش مددجویان و... نیز متفاوت است.

رییس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی همچنین در خصوص نظارت بر اجرای پروتکل ها نیز گفت:علاوه بر اینکه کمیته کار گروه نظارت بر مراکز فعال شده است و از روشهای سنتی بازرسی استفاده می شود،بازدیدهایی نیز از طریق فضای مجازی و به شکل تصویری با هماهنگی مسئولان مراکز،انجام می شود.

مراکز بهزیستی برای تهیه اقلام بهداشتی سهمیه خاصی ندارند

وی همچنین به تهیه برخی اقلام و توزیع آن در برخی مراکز آلوده به بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: بهزیستی برخی اقلام ضروری همچون پالس اکسیمتر و تب سنج،ماسک،مواد ضدعفونی،شیلد،گان،سرپوش و پاپوش به شکل متمرکز در اختیار مراکز قرار داده است اما یکی از مشکلاتی که از ابتدای شیوع بیماری با آن درگیر بوده ایم این است که هیچ سهمیه خاصی برای تهیه اقلام به مراکز بهزیستی تعلق نمی گیرد و مراکز ما نیز مثل عموم مردم اقلام مورد نیاز خود را از سطح بازار تهیه می کنند.

کد خبر 21937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =