پیام مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت روز پزشک

دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران طی پیامی فرارسیدن روز پزشک را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن کامل این پیام به این شرح است :

بسمه تعالی 

فرا رسیدن یکم شهریور ماه، سالروز ولادت حکیم هزاره ها، ابوعلی سینا، که به یاد او و در گرامیداشت این دانشمند بزرگ ایرانی به نام روز پاسداشت مقام پزشک نامگذاری شده را به جامعه ی خدوم پزشکی تهنیت عرض می نمایم.

پایبندی و توجه پزشکان نسبت به اصول علمی و اخلاقی مطرح شده در سوگند نامه بقراط و همچنین رعایت ارزش های معنوی بویژه متقدم دانستن تامین و حفظ سلامت و حقوق بیماران نسبت به منافع خود تا سرحد ازخودگذشتگی و فداکاری، خصوصا در شرایط حاضر کنونی که در حال مقابله ومبارزه با پاندمی جهانی ویروس کووید ۱۹ هستیم بسیار قابل توجه بوده و بر کسی پوشیده نیست. 

سپید جامگانی که با توکل به خداوند منان و با تکیه بر دانش وتجربه ی خود، علیرغم تمامی مشکلات و کمبودها، شکیبایی پیشه کرده‌ و بر اساس وظیفه ی انسانی خود
این روزها در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا فقط وفقط به نجات جان همنوعان خویش فکر می‌کنند و با وجود اینکه هر روزه شاهد از دست دادن بسیاری از همکاران خود هستند و از سویی دیگر با ناملایماتی نیز مواجه‌ شده اند لیکن در اوج فروتنی تلاش می کنند تا با کاستن آلام از تن رنجور بیماران ، نعمت تندرستی را به آنان بازگردانند.
بی شک این از خودگذشتگی و جهاد "مدافعان سلامت" مدال زرینی است که بر سینه ی جامعه پزشکی در تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.

امروز این انگیزه ی پزشکان درد آشنا و مسئولیت پذیر در قبال جامعه ی نیازمند توجه بشری اهمیتی دوچندان پیدا کرده است و به ما این موضوع را یادآور می گردد که :

تنها پزشک بودن می تواند بیشترین و بالاترین تعهد و فرصت ایفای نقش و مسئولیت را برای نوع انسان مقدر نماید.

بدون شک هیچ پاداشی جز رضایت و اجر خداوندگار عالم و عالمیان پاداش این از خودگذشتگی و فداکاری پزشکان متعهد و دلسوز نبوده و نیست.
ضمن عرض تبریک‌مجدد این روز به همه ی جامعه ی پزشکی بویژه پزشکان عزیز و خصوصا همکاران خوب پزشک شاغل در بهزیستی مازندران، امیدوارم همه ی سپید جامگان عزیز در سایه ی ایزد متعال سرافراز باشند و همواره هدف عالی شفابخشی که فطرت آشنای تمامی انسان هاست را با رویکرد پزشکی جامعه نگر و یکپارچه، سرلوحه ی تلاش بی وقفه خود قرار دهند.
دکتر فرزاد گوهردهی 
مدیر کل بهزیستی مازندران 

کد خبر 21893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد