همکاری و تعامل بهزیستی مازندران و  شهرداری ساری با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و جلب مشارکت های مردمی

صبح امروز عباس رجبی شهردار مرکز استان به همراه معاونین و سید علی آقامیری عضو شورای اسلامی شهر ساری، با حضور در اداره کل بهزیستی استان مازندران با دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر گوهردهی در این دیدار با تاکید بر اهمیت مناسب سازی اماکن و معابر عمومی در دسترسی پذیری همه احاد جامعه بالاخص گروه های هدف بهزیستی به امکانات موجود تصریح کرد: دستیابی به جامعه ای  پیشرفته میسر نخواهد شد مگر اینکه برای رسیدن به  اهداف عالی، همکاری و مشارکت تک تک مردم در آن میسر باشد.
مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه سه درصد از جمعیت استان بعنوان افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها حدود 35 الی 40درصد از افراد جامعه نیازمند استفاده از امکانات مناسب سازی هستند و این افراد نه تنها معلولین که سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران موقتی هستند.
وی بر تاثیر مثبت برگزاری دوره های آموزشی مشترک بین شهرداری ها و ادارات بهزیستی جهت  تبیین استانداردهای مناسب سازی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر دیگر نهاد ها و دستگاه ها در کنار بهزیستی وظایف خود را به درستی انجام دهند شاهد جامعه ای بانشاط و سالم خواهیم بود.
دکتر گوهردهی در ادامه خواستار تعامل شهرداری ها با بهزیستی برای استفاده از ظرفیت تبلیغات شهری در جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی برنامه ها و طرح های پیشگیرانه بهزیستی در راستای ارتقای به زیستن و کاهش آسیب های اجتماعی و معلولیت ها شد و گفت: شهرداری ساری ظرفیت بسیار مناسبی برای جلب اعتماد عمومی نسبت به خدمات بهزیستی و هدایت  خیرین برای همسویی با اهداف این نهاد حمایتی است..

در ادامه عباس رجبی شهردار ساری ضمن تقدیر از زحمات دلسوزانه و خدمات ارزنده جناب دکتر گوهردهی در خصوص پیگیری مناسب سازی محیط و مبلمان شهری در شهرستان ساری، با اشاره به اقدامات مناسب شهرداری ساری در مناسب سازی معابر گفت: شهرداری همواره نگاه ویژه ای به معلولین داشته و طراحی و بازسازی اماکن عمومی جهت آسایش و رفاه آنها را مدنظر دارد و اولویت قرار می دهد .
وی با تاکید بر همکاری و تعامل شهرداری با بهزیستی استان در فعالیت های مرتبط، اظهار کرد: بهزیستی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر یکی از تخصصی‌ترین و موثرترین دستگاه‌هاست و شهرداری ساری همواره همکاری و تعامل لازم را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی با این دستگاه خواهد داشت.

کد خبر 21876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد