خیرین زنجانی همگام  با پویش ایران همدل

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به برگزاری پویش " ایران همدل " در استان زنجان همزمان با سراسر کشور باموضوع "کرامت علوی، شور حسینی" در فاصله زمانی عید غدیر خم تا پایان ماه صفر اظهار کرد : خیرین زنجانی همزمان با اجرای پویش ایران همدل می توانند یاریگر جامعه هدف بهزیستی باشند و با اهدای کمک های خود از طریق به شماره کارت مجازی ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ یا از طریق کد دستوری # 14* و یا نرم افزارهای: هف هشتاد، آپ، سکه، تاپ، همراه کارت، ستاره یک، کیپاد، صاپ، فون پی، پات، سیگنال، گرهی از مشکلات مددجویان بگشایند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در نشست خبری ویژه پویش سراسری ایران همدل  تصریح کرد : کمک‌هزینۀ معیشتی برای افراد نیازمند و جامعۀ هدف اقلام کمک آموزشی و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش، وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی برای مددجویانی که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و سالمندان مراقبت می‌شوند ازجمله محورهای درنظر گرفته شده‌است.

وی با توجه به فرارسیدن ماه محرم  و اهدای نذورات خیرین به مراکز و مددجویان بهزیستی  خاطرنشان کرد :جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت مددجویان بهزیستی (به ویژه سالمندان، بیماران روانی مزمن، مراکز توانبخشی و مراقبتی معلولان  ) همشهریان  و خیرین نیکوکار کمک و نذورات خود را به صورت نقدی و یا جیره خشک به مراکز و  ادارات بهزیستی شهرستانها اهدا  نمایند.

محمدی با بیان اینکه در دهه ولایت ۲ هزار و ۸۵۰ مددجو ی تحت پوشش از کمک های نقدی و غیر نقدی بهره مند شدند، افزود : در پویش ایران همدل نیز تعداد ۱۱۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی با همکاری سپاه، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و هیئت های فاطمیون و ثارالله و سایر هیئت های مذهبی در بین مددجویان و افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی یکی از مسیرهای مطمئن برای خدمات رسانی به قشر آسیب پذیر و نیازمند است خاطر نشان کرد :تعداد ۲۸ هزار و ۶۷۹ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۴۵ خانوار معادل ۶۵ درصد مستمری بگیر بوده و ۳۵ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

مدیر کل بهزیستی در ادامه از پرداخت ۳ میلیارد و ۷۵۶ میلیون  ریال  ودیعه مسکن به ۷۲ نفر از افراد تحت پوشش واجد شرایط خبر داد و افزود : در مرحله اول واریز ۵۳ نفر و در مرحله دوم ۱۹ نفر از تسهیلات بلاعوض برخوردار شدند.

محمد محمدی تصریح کرد :  این تسهیلات وکمک بلاعوض  با همکاری  بهزیستی و بنیاد مستضعفان   و جهت یاری به خانواده های مدد جویان آسیب دیده از کرونا درنظر گرفته شده  و بعد از طی مراحل ثبت نام، تائید و بررسی به جامعه هدف و افراد تحت پوشش بهزیستی در شهرهای مرکز استان مبلغ ۶ میلیون تومان و افرادی که در سایر شهرها هستند مبلغ ۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و افراد حاضر در روستاها و حاشیه شهرها ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان برای کمک هزینه اجاره واریزشد.

این مقام مسئول در خصوص نزدیک شدن به هفته دولت به افتتاح ۱۰ مسکن مددجویی در این هفته اشاره کرد و افزود : برای ۱۵۳ خانواده معلول نیز مسکن ساخته شده و ۱۳۲ واحد در آستانه تحویل است.

وی ادامه داد :  افتتاح ۶ طرح اشتغالزایی، افتتاح یک مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی کودک، روز کارمند و دیدار با کارکنان، بازدید از مراکز بهزیستی، ملاقات عمومی با کارکنان، غبار روبی و گلباران مزار شهدا از دیگر برنامه های اعلام شده در این هفته خواهد بود.

کد خبر 21866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد