بهزیستی در رسانه | غربالگری بینایی ۲۵۰۰ کودک در دامغان پیش‌بینی می‌شود

سمنان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: اجرای طرح غربالگری بینایی امسال برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کودک سه تا ۶ ساله شهرستان در یک پایگاه ثابت پیش‌بینی می‌شود.

محمود زحمتکش روز چهارشنبه‌ در گفت‌وگو گو با ایرنا، اظهار داشت: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم با حضور سه مربی معاینه کننده از ۱۵ تیر آغاز شد و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد. 

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از مشکلات آینده برای کودکان و پیشگیری از بیماری‌های چشم آن‌ها است.

زحمتکش گفت: همزمان با آغاز طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در سراسر کشور، یک دستگاه غربالگری بینایی تحویل بهزیستی دامغان شد که هم‌اکنون در محل درمانگاه چهارده معصوم دامغان ارائه خدمت می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: طرح مبارزه با تنبلی چشم سال گذشته در ۱۴ پایگاه ثابت و سیار شهری و روستایی، مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تحت پوشش آموزش‌وپرورش و بهزیستی اجرا شد که امسال با توجه به شیوع کرونا در یک پایگاه انجام می‌شود.

زحمتکش اضافه کرد: برنامه بینایی سنجی بهزیستی امسال به دلیل شیوع کووید ۱۹ و با توجه به پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از طریق دستگاه غربال‌گری بینایی انجام می‌شود و هیچ یک از مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مهدهای قرآن، به عنوان پایگاه سنجش بینایی معرفی نشده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت‌گرفته، زمینه‌های لازم برای اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح در شهرستان فراهم ‌ است. 

رییس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: بی‌توجهی به غربالگری بینایی و شنوایی، می‌تواند کودکان معلول به جامعه تحمیل کند، پس بهتر است تا با غربالگری به‌موقع از بروز معلولیت ناشی از برخی بیماری‌ها جلوگیری شود.

در استان سمنان بیش از ۶۵ هزار مددجو در حوزه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مندند و ۳۷۰ مرکز تحت نظارت این اداره کل قرار دارد سه هزار و ۲۳۸ خانوار در دامغان از مددجویان بهزیستی شهرستان هستند.

کد خبر 21864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد