در رسانه|آغاز احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در آذربایجان شرقی

آیین آغاز عملیات احداث واحدهای مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش بیان ملی آذربایجان شرقی، آیین آغاز عملیات احداث واحدهای مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی با حضور مدیر کل بهزیستی استان، فرمانده سپاه عاشورا ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس بهزیستی تبریز و مدیر واحد صاحب الزمان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و هم چنین حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سه استان دیگر برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در این مراسم هدف از ساخت این واحدها را توانمندسازی مددجویان بهزیستی عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای تامین مسکن مددجویان و معلولین در قالب تفاهم نامه بین بهزیستی استان، قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود. 

دکتر فرگل صحاف با بیان اینکه در قالب این طرح یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کشور ساخته می شود، ادامه داد: ۶۲ واحد از این مساکن در تبریز و ۱۱ شهرستان دیگر استان احداث می شود و جامعه هدف این طرح  سرپرست خانوارهای معلولین شدید و خیلی شدید و زنان سرپرست خانوار سه دهک درآمدی پایین (۱-۲-۳) هستند. 

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه زمین آورده خود مددجو می باشد ؛اظهار کرد: این واحدها در متراژ ۶۰ متر مربع برای معلولین و ۵۰ متر مربع برای زنان سرپرست خانوار ساخته می شود و اکنون در مرحله شناسایی زمین و بازیابی نقشه است.

صحاف با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد هزینه ساخت واحدها  توسط بهزیستی و ۲۵ درصد از سوی قرارگاه خاتم الانبیا تامین می شود، ابراز امیدواری کرد: قبل از آغاز فصل سرما اقدامات اولیه آغاز شود.

در خاتمه این آیین، صورتجلسه تحویل زمین جهت اجرای تفاهم نامه بین نمایندگان بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) امضا و مبادله شد.

گفتنی است، از ابتدای شروع به کار نهضت ملی مسکن تاکنون شش هزار واحد مددجویی در آذربایجان شرقی ساخته و تحویل داده شده است.

فرمانده سپاه عاشورا در مراسم کلنگ زنی یکی از این واحدهای مسکونی در روستای سهلان تبریز با تاکید بر اینکه مجموعه سپاه، بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم برای خدمات رسانی به آحاد مردم همیشه در صحنه حضور دارد، گفت: شیرینی این خدمات زمانی بیشتر و لذت بخش تر می شود که محرومان و قشر مستضعف جامعه از ان برخوردار شود.

سردار عابدین خرم، شأن و جایگاه واقعی هر مسئول در نظام اسلامی را خدمت گذاری به مردم دانست و افزود: در این راستا خدمت به جامعه معلولان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی حزو وظایف و رسالت های اصلی سپاه و بسیج است.

وی سرعت، کیفیت و غیرانتفاعی بودن را از ویژگی های مهم و بارز طرح های در دست اجرای سپاه و بسیج سازندگی برشمرد و اعلام کرد: تمامی ۶۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی از امروز با قدرت آغاز شده و حداکثر تا مدت  یک سال تحویل جامعه هدف می شود.

کد خبر 21829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد