گرمسار  ا نشست تخصصی کارگروه مناسب سازی در شهرستان

اصلاح محیط و تدارک وسایل حمل و نقل باید طوری باشد که افراد معلول قادر باشند با حس امنیت و استقلال فردی در اجتماع و محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهری و بین شهری و ساختمانهای عمومی حرکت کنند و از تسهیلات محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی لازم بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان محمد نسیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمسار در نشست تخصصی کارگروه مناسب سازی و دیدار با رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان در خصوص رعایت موارد مناسب سازی در اماکن گردشگری گزارش داد.

محمد نسیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمسار بیان داشت: اصلاح محیط و تدارک وسایل حمل و نقل  باید طوری باشد که افراد معلول قادر باشند  با حس امنیت و استقلال فردی در اجتماع و محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهری و بین شهری و ساختمانهای عمومی حرکت کنند و از تسهیلات محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی لازم بهره‌مند شوند.

نسیمی گفت : اجرای صحیح موارد مناسب سازی در اماکن گردشگری (ورودی ادارات، رمپ ها و فضای اداری) باید به گونه ای مناسب باشد که دسترسی برای گروه هدف به منظور  استفاده از خدمات اداری فراهم شود.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمسار در پایان بیان داشت :با توجه به محدودیت گروه هدف فضای جامعه را باید به گونه ای فراهم آوریم که احساس یاس و نامیدی به این عزیزان وارد نشود و امید آن داریم با همت کارشناسان فعال و تخصصی بهزیستی نواقص مرتفع و شاهد حضور بهتر و بیشتر جامعه هدف بهزیستی (معلولین) و دیگر آفرادی از جامعه که نیازمند تغییر مبلمان شهری و مناسب سازی هستند در فضای عمومی جامعه باشیم.

 

کد خبر 21826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد