در رسانه| پیش‌بینی تحویل ۸۸۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته ۲۷۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای یک معلول و دو معلول تحویل داده شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم ۸۸۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش تحویل دهیم.

آرش قیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه سال گذشته ۲۷۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای یک معلول و دو معلول تحویل داده شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم  ۸۸۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش تحویل دهیم.

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسکن مددجویان از چندین طرق تأمین می‌شود، ادامه داد: نخست از طریق اختصاص کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های دارای یک عضو معلول که دارای مستندات کافی باشند به منظور خرید یا ساخت به مبلغ ۱۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

۲۳۲ خانواده روستایی استان بالای دو عضو معلول دارند

وی با بیان اینکه اعطای کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های دارای دو عضو معلول در قالب‌های ساخت، خرید و جانمایی از مبلغ ۶۰ میلیون تومان تا ۱۴۰ میلیون تومان یکی دیگر از روش‌های تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش است، افزود: ۹۰ خانواده شهری و ۲۳۲ خانواده روستایی دارای دو معلول به بالا هستند.

قیاسی با بیان اینکه در سال جاری طی امضای یک تفاهم‌نامه بین بهزیستی استان و قرارگاه خاتم‌الانبیا ۶۳ واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار و معلولین شدید ساخته می‌شود، اضافه کرد: ۷۵ درصد هزینه ساخت این واحدهای مسکونی توسط بهزیستی و ۲۵ درصد توسط قرارگاه خاتم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در تفاهم‌نامه دیگری که با بنیاد مسکن امضا شده است ۵۵ واحد مسکونی برای ایتام ساخته خواهد شد، افزود: ۵۰ میلیون تسهیلات بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان وام با سود پایین به افراد واجدالشرایط تعلق می‌گیرد.

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در سفر سال گذشته آقای نوبخت به چهارمحال و بختیاری مصوب شد که دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی برای محرومین استان ساخته شود که هم اکنون در حال انجام است.

قیاسی با اشاره به اینکه همچنین امسال یک هزار واحد مسکونی از مصوبات سفر آقای نوبخت به استان ساخته خواهد شد که سهم ادارات حمایتی در این طرح شناور است و با توجه به مدارک و مستندات در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: سهم اولیه مددجویان بهزیستی استان ۶۰۰ واحد ۶۰ متری است که در قالب ۵۰ میلیون وام با سود پایین و ۳۰ میلیون تسهیلات بلاعوض به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اختصاص وام ودیعه و کمک بلاعوض برای رهن و اجاره به مددجویان استان از روش‌های دیگر برای کمک به خانه‌دارشدن مددجویان است، گفت: سهم استان برای ودیعه یک میلیارد تومان است که در قالب وام‌های ۲۰ میلیون تومانی به مددجویان تعلق می‌گیرد.

قیاسی افزود: ۴۰۰ میلیون تومان برای رهن منزل مسکونی به استان تعلق گرفته است که در قالب کمک‌های بلاعوض از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان به متفاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سر فصل جداگانه‌ای ۴ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در قالب وام‌های ۱۵ میلیونی به مددجویان استان اختصاص یافته است، توضیح داد: انشعابات آب، برق، گاز، پروانه ساخت و عوارض شهرداری مددجویان تحت پوشش بهزیستی معاف هستند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی عنوان کرد: در تمامی موارد مذکور باید مستندات به سازمان بهزیستی کشور ارسال و تأیید شود و تسهیلات به حساب دستگاه‌های همکار و یا مددجویان واریز شود.

کد خبر 21824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد