تکمیل پوشش سراسری سامانه تصمیم در تمامی استان های کشور

با راه اندازی سامانه تصمیم در استان های کردستان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و منطقه کیش در روزهای سه شنبه ۲۸و چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه جاری، تمامی استان های کشور از خدمات این سامانه بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر فاطمه رضوان مدنی، سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با  اعلام این خبر، گفت: دوره آموزشی دسترسی کارشناسان، روانشناسان و دفاتر خدمات پیشخوان دولت به سامانه تصمیم (پیشگیری و کاهش طلاق)، در استان های کردستان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و منطقه کیش در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه جاری و با همکاری واحد فناوری سازمان بهزیستی کشور برگزار شده است.

وی افزود این سامانه با هدف کنترل و کاهش طلاق از طریق افزایش نفوذ خدمات روان شناختی و ارایه خدمات یکپارچه در سراسر کشور و همچنین درراستای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک با قوه قضاییه برای ارجاع متقاضیان طلاق به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت سازمان بهزیستی، راه اندازی شده است.

رضوان مدنی گفت:با راه اندازی این سامانه در استان های یاد شده، تمامی استان های کشور به سامانه تصمیم دسترسی پیدا کرده و می توانند از خدمات تخصصی بهره مند گردند.

وی اضافه کرد:  متقاضیان طلاق ابتدا باید از طریق سایت زمان http://zaman.behzisti.net  اقدام به ثبت نام و دریافت کدرهگیری کنند و سپس از طریق سامانه تصمیم خدمات ارزیابی چندبعدی تشخصی (غربالگری) و ارجاع به خدمات تخصصی روان شناختی با هدف کاهش اقدام به طلاق و در صورت بروز طلاق، کاهش عوارض آن را دریافت نمایند.  

رضوان مدنی با آرزوی اینکه تلاش همه دست اندرکاران منجر به کاهش شیوع و عوارض این مشکل اجتماعی گردد، تکمیل دسترسی همه آحاد جامعه به سامانه ها را گامی در جهت تسهیل برخورداری از خدمات تخصصی سازمان ارزیابی کرد.

کد خبر 21811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =