واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومانی اقلام بهداشتی برای هر مددجوی دارای معلولیت و سالمند از هفته آینده

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور از واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومانی برای تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی برای هر معلول و سالمند در مراکز نگهداری و توانبخشی از هفته آینده خبر داد.

مصطفی سراج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره واریز مرحله سوم کمک نقدی سازمان بهزیستی به مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و سالمندان اظهار کرد: در دو مرحله قبلی از کمک‌های ارائه شده به مراکز نگهداری و توانبخشی، مبلغ ۳۲ میلیارد تومان کمک شده است که در مرحله نخست مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای هر معلول و سالمند در مراکز توانبخشی و نگهداری در نظر گرفته شد همچنین در مرحله دوم نیز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به هر پرسنل در مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: مرحله سوم کمک‌های سازمان بهزیستی برای تأمین اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده آماده شده است و با مساعدت ریاست سازمان بهزیستی، مبلغ اشاره شده تأمین اعتبار و فرآیند اداری آن در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده، این مبالغ به‌صورت متمرکز به حساب مراکز واریز شود.

سراج گفت: سرانه در نظر گرفته شده برای هر معلول و سالمند در این مرحله ۵۰۰ هزار تومان است و ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای این مرحله تخصیص داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان موظف به تأمین اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده هستند، افزود: سازمان بهزیستی این اعتبارات را برای تهیه اقلام اشاره شده در نظر گرفته است و در صورتی که مراکز این مبالغ را در بخش دیگری هزینه کند با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اعتبارات این مرحله از کمک‌ها از اعتبارات داخلی سازمان بهزیستی تأمین شده است، ادامه داد: در شرایط فعلی و بر اساس دستور رئیس سازمان بهزیستی کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا اولویت کاری سازمان خواهد بود همچنین امیدواریم با عنایت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات هزینه شده در ارتباط با تأمین اقلام بهداشتی به سازمان بهزیستی پرداخت شود.

سراج با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی برای تهیه اقلام مورد نیاز در مراکز گفت: تا به امروز  ۲۳۹ دستگاه تب‌سنج بالغ بر ۲۴ هزار و ۴۰۰ پوشاک، ۴۵ هزار ماسک، ‌۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی، ‌۱۰۵ هزار جفت دستکش و ۷۵۰ گان و ... در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان توزیع شده است.

کد خبر 21797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =