کمتر از ۲۰ درصد مردم سامانه ۱۲۳ را می‌شناسند

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کمتر از ۲۰ درصد مردم سامانه اورژانس اجتماعی یا همان ۱۲۳ را می‌شناسند که این خط برای گزارش موارد کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی است و رسانه‌ها باید این خط ارتباطی را رایگان تبلیغ کنند تا همه مردم آن را بشناسند.

به گزارش ایرنا، محمود علی‌گو اظهار کرد: آمارهایی که از سوی اورژانس اجتماعی اعلام می‌شود، آمار خشونت‌ها را روشن نمی‌کند زیرا کمتر از ۲۰ درصد از مردم سامانه ۱۲۳ را می‌شناسند بنابراین پیشنهاد می‌دهیم تمام رسانه‌ها، ۱۲۳ را به مدت پنج سال تبلیغ کنند.

وی افزود: کارکرد سامانه اورژانس اجتماعی این است که به افراد خشونت دیده در حوزه کودک آزاری و همسر آزاری و حتی مواردی مانند سالمند آزاری و معلول آزاری کمک کند؛ در سیستم جامعه امروز مانند گذشته ریش سفیدها و بزرگترها کمتر برای حل مسائل، میانجیگری می‌کنند و اورژانس اجتماعی این وظیفه را برعهده گرفته است.

علی‌گو گفت: راه اندازی تیم‌های خدمات سیار اورژانس اجتماعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر به حساب می‌آید زیرا از این طریق می‌توان افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را به موقع شناسایی کرد و مداخلات لازم را در محل در دسترس آنان قرار داد و همچنین از طریق تقویت مداخلات اجتماع محوری نسبت به ارجاع بازپروری و توانمند سازی آنان اقدام کرد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست هرگونه کودک‌آزاری در خانه یا در خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ اطلاع دهند و گفت: همه تماس‌ها بدون آنکه هویت تماس‌گیرنده مشخص شود، فوراً مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

علی‌گو پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که نیمی از تماس گیرندگان با شماره ۱۲۳، مزاحم هستند و ارتباطی با وظیفه اورژانس اجتماعی ندارند و فقط بخشی از تماس‌ها تبدیل به مأموریت و تشکیل پرونده می‌شود.

کد خبر 21781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =