۲۵۰۰ نفر از ایتام تحت پوشش کمک هزینه جهیزیه دریافت می کنند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ایتام بهزیستی و با کمک بنیاد مستضعفان جهیزیه تهیه می‌شود.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات جهیزیه اعطایی بنیاد مستضعفان به ایتام سازمان بهزیستی، اظهار کرد: توانمند سازی جامعه هدف یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی است. پیشگیری از معلولیت افراد، فعالیت در زمینه ارتقای تحصیلی و اشتغال جامعه هدف و اقداماتی نیز درخصوص مسکن مددجویان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان بهزیستی درخصوص فرزندآوری و جمعیت است، افزود: اقداماتی نیز برای این موضوع انجام دادیم. تهیه جهیزیه مددجویان، دو موضوع فرزند آوری و جمعیت را در بر می‌گیرد و تسهیل‌گری برای تشکیل خانواده و ازدواج یکی از برنامه‌های بهزیستی برای جامعه هدف‌اش است.

قبادی دانا تصریح کرد: سازمان بهزیستی سازمانی دولتی است، اما اگر نتواند کمک خیریه‌ها و مجموعه‌های حاکمیتی غیر دولتی را جلب کند برای رسیدن به اهدافش دچار مشکل می‌شود. به همین منظور سازمان بهزیستی ارتباط نزدیکی با خیریه‌ها، بخش‌های دولتی و غیر دولتی مانند بنیاد مستضعفان دارد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه کمک‌های مختلفی از طرف بنیاد مستضعفان به سازمان بهزیستی شده است، ادامه داد: برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ایتام بهزیستی در سراسر کشور با کمک بنیاد مستضعفان جهیزیه تهیه می‌شود. بودجه بهزیستی برای تهیه جهیزیه سرانه افرادی که تحت پوشش هستند محدود است و از مجموعه‌های مختلف کمک گرفتیم و سعی کردیم این رقم را به عددی برسانیم که برای تهیه جهیزیه این افراد بتوانیم کاری انجام دهیم.

وی گفت: ۸ تا ۱۲ میلیون تومان رقمی است که برای تهیه جهیزیه مددجویان سازمان بهزیستی که دچار مشکلات عدیده‌ای هستند درنظر گرفته شده است. گاهی  این رقم‌ها که اعلام می‌شود افراد با زندگی متوسط و یا مرفه خودشان مقایسه می‌کنند درحالی که مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشکلات زیادی دارند و این رقم‌ها می‌تواند در به حداقل رساندن مشکلات این افراد کمک کند.

کد خبر 21777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =