استیجاری بودن ، مهم ترین مانع پیش روی مناسب سازی در ادارات خرم دره

زنجان | ایسنا - رئیس بهزیستی خرم‌دره گفت: استیجاری بودن، مهم‌ترین مانع پیش‌روی مناسب‌سازی در ادارات خرم‌دره است.


شهرام رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در جشنواره شهید رجایی برای آن امتیاز در نظر گرفته می‌شود مناسب‌سازی است، اظهار کرد: در سراسر استان این ارزیابی از دستگاه‌های اجرایی به عمل آمده و با توجه به ارزیابی‌ها امتیاز داده می‌شود که در شهرستان خرم‌دره، فرمانداری بالاترین امتیاز را در این حوزه کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از ادارات امکان تغییر و مناسب‌سازی به طور کامل نیست، یادآور شد: استیجاری بودن برخی از دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین چالش پیش روی مناسب‌سازی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی حق مسلم همه افراد دارای شرایط ویژه از جمله سالمندان، معلولان و جانبازان است، افزود: با توجه به محدودیت‌های حرکتی که این افراد دارند، نیاز است جامعه ما، جامعه بدون مانع باشد تا این افراد بتوانند مانند سایرین در اجتماع حضور داشته و از خدمات آن استفاده کنند.

رجبی با بیان این مطلب که مناسب‌سازی مقوله‌ای نیست که در کوتاهمدت محقق شود، گفت: توجه به این موضوع از سال ۹۳ با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی خرم‌دره با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی توسط شهرداری در حوزه مناسب‌سازی شهری صورت گرفته است، یادآور شد: یکی از مقوله‌هایی که شهرداری باید به آن توجه ویژه داشته باشد، موضوع کاهش ارتفاع پیاده‌روها است.

 وی با تاکید بر اینکه جامعه معلولان و ایثارگران نیاز به ترحم ندارند، اضافه کرد: برای زندگی بهتر این قشر از جامعه باید ایجاد شهر بدون مانع در دستور کار قرار گیرد.

 این مسئول با بیان اینکه توجه جدی به مقوله مناسب‌سازی  در روستاها وجود دارد، ادامه داد: طرح‌های هادی که در روستاها اجرا می‌شود، بستر خوبی برای مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی موجود در این مناطق است.

رجبی با اشاره به اینکه خرم‌دره نزدیک به هزار معلول دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۲۰۰ نفر در روستاهای شهرستان ساکن هستند.

کد خبر 21763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد