موسسه‌های مردمی یاریگر دولت و حامی مردم محروم هستند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، گفت: موسسه‌های مردمی با پیگیری و رفع مشکلات شهروندان، یاریگر دولت و حامی مردم محروم هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، حسین خوش اقبال همراه با سید صباح قریشی مدیرکل بهزیستی استان و فرانک قدسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان از موسسه خیریه زانیاران کردستان بازدید کردند.

خوش اقبال در این بازدید با اشاره به مرکز نگهداری زنان آسیب دیده و  در معرض آسیب با عنوان (خانه امن )و مرکز  نگهداری دختران آسیب دیده و در معرض آسیب به نام (ندای مهر)  در این مکان که توسط اعضای موسسه مردم نهاد زانیاران کردستان اداره و مدیریت می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه پدیده زنان و دختران آسیب دیده محصول گسترش انواع آسیب‌های اجتماعی است قراردادن این مکان توسط افراد خیر، محل امنی برای این افراد و مانعی جهت پیشگیری از آسیب‌های بعدی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، فعالیت موسسه‌های مردم نهادی که برآمده از دل مردم و مطالبه‌گر حقوق آن ها هستند ارزشموی به همراهی تشکل‌های در روزهای گسترش کرونا اشاره کرد و گفت: استان کردستان جزء استان‌های بود که سازمان مردم‌نهاد و سمن‌ها با کمک‌های مالی و بسته‌های معیشتی به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین نقش به سزایی داشتند و این نشان از دغدغه تشکل‌های نسبت به مشکلات مردم است.

حسین خوش اقبال  بیان کرد: در کنار تحریم‌ها با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم که امکان وادرات ماسک را نداشتیم اما علیرغم این مشکلات با همراهی مردم در تهیه این اقلام دچار مشکل نشدیم.

فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان در ادامه این بازدید اقدام ارزشمند موسسه مردم نهاد زانیاران را ستودنی برشمرد و گفت: فعالیت ‌انجمن‌های مدنی در حوزه طلاق و اعتیاد که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود یافته‌اند کاری ارزشمند و گامی در راستای کاهش آسیب‌ها است.

وی با بیان اینکه مرکز" خانه امن" که یکی از بخش‌های زیر پوشش موسسه  مردم نهاد ئاسوی زانیاران است، خاطرنشان کرد: این موسسه دغدغه مند امنیت و سلامت اجتماعی زنان و دختران آسیب دیده بوده و با حمایت از این قشر از گسترش آسیب‌های دیگر جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، با اشاره به فعالیت ۶۰۳ تشکل در سطح استان، ذکر کرد: از این تعداد مجوز ۱۳۷ تشکل توسط استانداری، ۱۳۷ سازمان بهزیستی، ۱۱۸ مورد از فرمانداری های تابعه، ۸۷ مورد سازمان تبلیغات، ۷۱ مورد ارشاد اسلامی، ۴۶ مورد اداره ورزش و جوانان، ۵ مورد نیروی انتظامی و ۲ مورد دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: ۹ دفتر تسهیل گری در استان کردستان فعال است که در راستای توسعه محلات در حوزه حقوق، شهرسازی، مددکاری و علوم اجتماعی با برنامه‌های مشخص فعالیت می‌کنند.

کد خبر 21759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد