در رسانه| ۳۲۳ معلول ضایعه نخاعی در زنجان خدمات توانپزشکی دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر برای ۳۲۳ معلول ضایعه نخاعی خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ پرونده افراد دارای معلولیت در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفته است.

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از الکترونیکی شدن پرداخت کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی به تمامی افراد دارای معلولیت ناشی از آسیب نخاعی خبر داد و افزود: افزایش کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی از ابتدای تیر امسال و همراه با مستمری مددجویان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: کمک هزینه ها با الکترونیکی شدن پرداخت از سوی سازمان بهزیستی کشور، علاوه بر شفاف شدن میزان و نحوه پرداخت ها، در زمان کوتاه تری در حساب مددجویان قرار می گیرد.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی نیز به افراد دارای آسیب نخاعی و باتوجه به سطح ضایعه، گردنی، سینه‌ای و کمری تعلق می گیرد که درصورت گشایش اعتبارات به سایر گروه‌های معلول بسترگرا نیز پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی افراد دارای آسیب نخاعی باتوجه به سطح آسیب به ۲ میلیون ریال برای معلولین ضایعه نخاعی گردنی یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، معلولین پشتی وکمری به میزان یک میلیون و ۶۰۰ میلیون ریال درماه افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه معلولین ضایعه نخاعی از خدمات درمانی و بهداشتی نیز استفاده می کنند افزود: این بخش از خدمات، شامل حمایت هایی است که با هدف کاهش هزینه های معیشتی، درمانی و توانبخشی افراد معلول و خانواده های آنان و ارتقای کیفیت زندگی این گروه از خانواده ها انجام می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: همه افرادی که کمک‌هزینه حق پرستاری دریافت می‌کنند، ضایعه نخاعی بوده و نوع و شدت این ضایعه توسط کمیسیون پزشکی آی سی اف تایید شده است و در حال حاضر هیچ‌کدام از معلولان ضایعه نخاعی برای دریافت حق پرستاری پشت نوبت نیستند و کمک‌ هزینه‌های ماهانه به‌روز بوده و مبلغ ماهانه حق پرستاری نیز پنج میلیون و ۵۴۰ هزار ریال برای هر فرد اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۹ درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۸ هزار و ۴۹۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۳۶ خانوار معادل ۶۵ درصد مستمری بگیر بوده و ۳۵ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند

کد خبر 21692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد