در رسانه| ۲۸۰۰ شغل ویژه مددجویان در آذربایجان‌شرقی با تسهیلات کرونایی تثبیت شد

مراغه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۸۰۰ شغل ویژه معلولان و مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان با پرداخت تسهیلات کرونایی تثبیت و حفظ شد.

فرگل صحاف  در بازدید از بخش های مختلف خدمات اداره بهزیستی شهرستان عجب شیر از افزایش چند برابری فعالیت ها در این اداره کل بعد از شیوع ویروس کرونا خبر داد و بیان کرد:

این تسهیلات در قالب وام‌های کم بهره و  صندوق ولایت، ودیعه های مسکن بلاعوض و همچنین تسهیلات پایین با بهره ۱۳درصدی به مددجویان پرداخت شد.

وی افزود: با توجه به شرایط امروز اقدامات زیادی در راستای کاهش فشار مالی روی افراد تحت پوشش از یکسو و مراقبت از افرادی که در مراکز این مجموعه نگهداری می شوند، صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اظهار داشت: هدف اصلی بهزیستی استان توانمند سازی افراد تحت پوشش و اشتغال زایی پایدار است و افرادی که تحت پوشش قرار گرفتند تا مدتی مستمری دریافت می کنند اما در ادامه با مهارت آموزی و پرئاخت تسهیلات مستقل و خودکفا می شوند.

صحاف به تسهیلات ویژه برای کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش بهزیستی را به کار می گیرند اشاره  کرد و افزود: هر کارفرمایی که معلولان تحت پوشش را به کار گیرد مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام دریافت می کند و سقف این وام تا ۴۰ نفر و ۲ میلیارد تومان است و مدت زمان پرداخت نیز از  پنج به هفت سال  افزایش پیدا کرده که امتیازی مهم و مناسب برای کارفرمایان است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین به جذب تسهیلات بیش از ۲ میلیارد تومانی اشتغال زایی مددجویان در شهرستان عجب شیر در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی شده است که در سال جاری جهت اشتغال زایی مددجویان بهزیستی در این شهرستان ۲ برابر سال قبل حدود ۴ میلیارد تومان در زمینه اشتغالزایی پایدار مددجویان و معلولان تسهیلات پرداخت شود.

صحاف به ساختمان جدید الاحداث اداره بهزیستی عجب شیر اشاره کرد و افزود: برای این ساختمان ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ظرف ۲ سال بهره برداری می شود.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه ۹ مرکز نگهداری سالمندان در استان وجود دارد افزود: جامعه به طرف سالمندی در حال حرکت است و در استان بیش از چهار هزار نفر سالمند وجود دارد که ما توانسته‌ایم در حدود ۳.۲۵ درصد جمعیت سالمندان معلول را تحت پوشش قرار دهیم.

کد خبر 21691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد