رئیس بهزیستی راور در شورای اداری شهرستان بر مشارکت در پویش همدلی مومنانه در نهضت ایران همدل تاکید کرد

تشکیل شورای مشارکت و درخواست همکاری برای پویش همدلی مومنانه در نهضت ایران همدل از پیشنهادات بهزیستی راور در شورای اداری شهرستان بود .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان به نقل از راور ، صدیقه شبستری رییس اداره در شورای اداری راور به تشریح اقدامات پیشگیرانه بهزیستی پرداخت و گفت : بخش عمده ای از معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است که با انجام مشاوره های تخصصی پیش ازدواج و بارداری بسیاری از این اختلالات قابل پیشگیری است .

وی در تشریح اقدامات انجام شده در مورد پی آمدهای روحی – روانی  ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت : خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با بهره مندی از کارشناسان متخصص وآموزش دیده از ۸ صبح تا ۱۰ شب به نیازهای مشاوره ای مردم پاسخ می دهد .

ایشان فعالیت های مراکز درمان اعتیاد را مرحله ای معرفی کرد و افزود : وظیفه مراکز درمان اعتیاد فقط سم زادیی نیست بلکه این مراکز مرحله ای وظایفی شامل سم زدایی – ارتقاء مهارت های زندگی ، حرفه آموزی و فراهم کردن شرایط اشتغال را بر عهده دارند که البته خانواده و جامعه نیز باید نقش خود را برای موفقیت این نوع چرخه درمان به خوبی ایفا کنند .

شبستری شورای مشارکت را مرجع بسیار مهمی برای ساماندهی مشارکت های مردم در همکاری بهزیستی دانست و یادآور شد : با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا ، نذر و قربانی مردم می تواند به سمت حمایت از گروه های هدف و قشر آسیب پذیر هدایت شود .

رئیس بهزیستی راور با بیان اینکه پویش همدلی مومنانه در نهضت ایران همدل از اقدامات مهم سازمان بهزیستی است ؛ تصریح کرد : در ماه های گرانقدر محرم و صفر ، نذورات نقدی و غیرنقدی مردم و  هیات های عزاداری می تواند بخشی از نیازهای معیشتی ، بهداشتی ، دارویی – درمانی و آموزشی خانواده ها و گروه های هدف را تامین کند .
 
وی با اعلام شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ و  شماره گیری  #۱۴*  گفت : از طریق نرم افزارهای افزارهای هفت هشتاد ،آپ،سکه،۷۲۴،تاپ ،همراه کارت ، ستاره یک ،کیپاد،ساپ فون پی، پات و سیگنال نیز امکان پرداخت ندورات و کمک های نقدی وجود دارد .

کد خبر 21654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد