برگزاری دوره آموزشی متقاضیان مراکز مثبت زندگی

ایزدپور گفت : با توجه به ارتقاء سطح خدمات و گسترش دولت الکترونیک، سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه اندازی مراکز مثبت زندگی کرده است که این طرح یکی از مگا پروژه های سازمانی در بهزیستی است و استان سمنان در این طرح دارای صدور مجوز برای ۲۱ مرکز می باشد که امیدواریم در هفته دولت و تا پایان شهریور ماه کلیه مراکز مثبت زندگی را در سطح استان افتتاح نمایم.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، دوره آموزشی متقاضیان مراکز مثبت زندگی در ستاد استان برگزار شد.

در این مراسم که در سالن همایشات شهید شاهورانی اداره کل و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد، علیرضا ایزدپور مدیرکل ، احمد پیوندی معاون توانبخشی، انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری، ساره امیرجان معاون اجتماعی، مجتبی گلینی رئیس اداره فناوری اطلاعات ، کارشناسان ستادی اداره کل بهزیستی استان سمنان  و متقاضیان تاسیس مرکز مثبت زندگی در استان حضور داشتند.

علیرضا ایزدپور در ابتدای این دوره ضمن تبریک اعیاد گذشته و گرامی داشت سالروز بازگشت شکوهمند آزادگان به میهن اسلامی ابراز داشتند : امیدواریم در سایه خردجمعی و زیر پرچم جمهوری اسلامی بتوانیم بیش از پیش در توسعه کشور گام های محکم و استواری برداریم.

وی افزود : سازمان بهزیستی کشور بعنوان تخصصی ترین سازمان در امر رفاه و سلامت اجتماعی یکی از سیاست های اصلی آن برون سپاری فعالیت های خود به مردم است و در این راستا و در تحقق این هدف والا تا کنون این سازمان ۹۰ درصد از خدمات ارائه شده به مردم را  به خود مردم در قالب مراکز و موسسات خیریه واگذار کرده است.

ایزدپور گفت : با توجه به ارتقاء سطح خدمات و گسترش دولت الکترونیک، سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه اندازی مراکز مثبت زندگی کرده است و به نقل از ریاست سازمان بهزیستی کشور این طرح یکی از مگا پروژه های سازمانی در بهزیستی است و استان سمنان در این طرح دارای صدور مجوز برای ۲۱ مرکز می باشد که امیدواریم در هفته دولت و تا پایان شهریور ماه کلیه مراکز مثبت زندگی را در سطح استان افتتاح نمایم.  

وی تصریح کرد : اولین دوره آموزشی متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی در استان با هدف آشنایی بیشتر متقاضیان و ارائه توضیحات تکمیلی توسط معاونین در ستاد استان برگزار شده است که با فراهم شدن زیر ساخت های لازم و با توجه به شیوه ویروس کرونا دیگر دوره های بصورت مجازی برگزار می شود.

وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که نباید مراکز مثبت زندگی تنها در یک بخش فعالیت نمایند و طبق دستورالعمل های ابلاغی ۲۲ فعالیت بر عهده این مراکز قرار داده شده است افزودند : تمام تلاش مسئولین و پرسنل مراکز مثبت زندگی در مناطق تحت حمایت باید ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی توانخواهان باشد و نباید از توانمندسازی جامعه هدف غافل شد و مراکز مثبت زندگی برای کلیه رده های سنی برنامه ریزی لازم را تدوین و اجرایی نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد : در شرایط فعلی جامعه نیازمند اجرای اقداماتی در خصوص افزایش سطح روانی جامعه داریم و طبق مطالعات انجام شده بستر و زمینه بیشتر بیماری های جسمی بیماری های روانی می باشد و اگر ما در این بخش با برنامه ریزی و هدف گام برداریم شاهد کاهش بیشتر آسیب های اجتماعی و حتی در کنترل و کاهش بیماری کووید ۱۹ در کشور خواهیم بود.

در ادامه این دیدار معاونین اداره کل توضیحات و نکات آموزشی را در خصوص حوزه کاری خود و مربوط به مراکز مثبت زندگی به متقاضیان ارائه کردند و پاسخگوی سوالات مطرح شده بودند.

کد خبر 21649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد