نشست چهارم شورای هماهنگی مدیران استان

صبح روز بیست و پنجم مرداد ماه جلسه چهارم شورای هماهنگی مدیران استان با حضور مدیرکل بهزیستی استان گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ، دکتر شهدی نژاد مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان ، مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دکتر علیزاده و اعضاء شورا در بیمارستان رسول اکرم (ص) برگزار شد .

در این نشست دکتر حسین نحوی نژاد گزارشی از عملکرد بهزیستی استان گیلان در جریان پاندمی کرونا ویروس COVID-۱۹ بهمن ماه  ۱۳۹۸ لغایت ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ به شرح ذیل ارائه داد

گستردگی و پر خطر بودن گروه های هدف سازمان

• اداره کل بهزیستی استان  متولی نظارت بر عملکرد بیش از ۱۰۰۰ مرکز شبانه روزی و روزانه با احتساب مهد های کودک در سطح گیلان می باشد.

•  در حوزه های توانبخشی بخش مراقبتی بیش از ۲۴۰۰ توانخواه

•  در حوزه امور اجتماعی بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان 

• درمان و بازتوانی افراد دچار سوء مصرف مواد حدود ۱۹۷۰ نفر در مراکز اقامتی میان مدت درمان و بازتوانی سوء مصرف مواد

• ۱۵۰۰۰  نفر از خدمات مراکز روزانه توانبخشی ، ویزیت درمنزل ، مراقبین در منزل و مهدها ی کودک  بهره می برند  (توانبخشی و مهدها  )

• بالغ بر ۶۵۰۰۰ خانواده تحت پوشش

• برگزاری نخستین نشست درون بخشی در تاریخ ۹ / ۹ /  ۱۳۹۸ برای پیشگیری از فراگیر شدن بیماری آنفلوانزا در مراکز تجمعی- آموزش ۹۰۹ نفر از پرسنل مراکز تابعه در پی شیوع کووید – ۱۹

• نخستین جلسه درون بخشی در این ارتباط  در تاریخ ۱۲ / ۱۱ / ۱۳۹۸ از آن زمان تا کنون ۵۶ جلسه کمیته بدوا بصورت روزانه و سپس با توالی دو روز در هفته  و هفتگی برگزار و خروجی آن بیش از ۳۴۶ مصوبه بوده است .

اقدامات صورت پذیرفته در راستای کنترل کووید ۱۹ در سطح بهزیستی استان

· آموزش

· ارسال و اعمال بیش از ۹۰ دستورالعمل  ، دائر بر گندزدائی و تامین کیت حفاظت شخصی ، غربالگری از نظر علایم بیماری ، تب سنجی با دستگاه ترمومتر دیجیتال ، پالس اکسی متری  ، در سطح مراکز تحت نظارت و ادارات تابعه برای پرسنل ( در سطح ادارات برای مراجعین هم اعمال می شود )

· استفاده از شبکه های اجتماعی برای آموزش و گزارش گیری روزانه  و پایش تصویری

· پایش حضوری

· ممنوعیت جلسات و اجتماعات

· اعمال دور کاری وشیفت کاری جهت همکاران مجموعه بهزیستی

· تعطیلی مراکز روزانه توانبخشی و مهدهای کودک

· محدودیت فعالیت مجتمع های خدمات بهزیستی ، CBR  و کلینیک های مددکاری با ارجحیت خدمات تلفنی و On line

· ممنوعیت پذیرش Case های جدید در مراکز اقامتی مگر با مکاتبه دادستانی و تایید بی سرپرست بودن

· ممنوعیت ملاقات ها درمراکز

· پویش همدلی : با توجه به تعداد ۲۵۴ مهد استیجاری در استان تا کنون ۵۸ و به عبارتی ۲۵% مهد کودک استیجاری تحت پوشش این پویش قرار گرفت.

·  ۲۳ واحد تامین و تولید اقلام بهداشتی در ۱۳ شهرستان استان با ظرفیت تامین ۱۵۴۵۰۱۵۰ ماسک و ۱۵۴۰۰ گان تا تاریخ   ۳۱ / ۱ / ۱۳۹۹  که ۱۸ تن از توان یابان ، ۴۶ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۱۵ تن از بهبودیافتگان سوء مصرف مواد در آن ها مشغول بکار می باشند.

· ارائه خدمات روانشناختی در ارتباط با عوارض روحی ناشی از شیوع کووید در جامعه ، از طریق  خط تلفنی ۱۴۸۰، ۱۷۱۴۱ مورد بوده که ۵۴۴ مورد آن مشخصا مربوط به کرونا بوده است.

· ارائه خدمات مشاوره تلفنی و نیز از طریق فضای مجازی توسط تعداد ۲۴ مرکز مشاوره حضوری

و در پایان به پاس تلاش های بی دریغ کادر درمان تابلویی از تصویر مدافعان سلامت ، طراحی شده توسط  یکی از بازنشستگان بهزیستی گیلان به معاونت درمان و ریاست بیمارستان رسول اکرم (ص) دکتر محمد غفاری اهدائ شد

و همچنین از کادر درمان بیمارستان با تندیس ولوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 21608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد