"اجاره دادن کودکان" به افراد سودجو برای کار در معابر، کودک آزاری است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعدادی از کودکان توسط خانواده‌های خود به افراد سودجو برای کسب درآمد در معابر و خیابان‌های اجاره داده می‌شوند! قطعاً این موارد، کودک‌آزاری است و تخلف محسوب می‌شود.

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: در این طرح ما بنا نداریم به‌صورت ضربتی عمل‌کنیم چرا که هدف از اجرای این طرح، ساماندهی این افراد بر اساس طرح‌های علمی و کارشناسی شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون این طرح در شهر تهران آغاز شده است و به‌زودی در سایر استان‌ها اجرا خواهد شد ضمن اینکه مبنای این طرح این است که کودکان شناسایی شده در معابر و خیابان‌ها به خانواده‌ها ارجاع داده شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سپردن این کودکان به خانواده‌هایشان پس از طی کردن فرایند مددکاری متذکر شد: در صورتی که خانواده صلاحیت پذیرش فرزند خود را نداشته باشد با حکم مراجع قضایی، کودک به مراکز سازمان بهزیستی سپرده خواهد شد.

فرید تصریح کرد: بر اساس گزارشات مددکاران و پیگیری‌های انجام شده، تعدادی از کودکان توسط خانواده‌های خود به افراد سودجوء برای کسب درآمد در معابر و خیابان‌های اجاره و کرایه می‌دهند! قطعاً این موارد کودک‌آزاری است و تخلف محسوب می‌شود و سازمان بهزیستی از طریق مراجع قضایی با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی در رابطه با میزان اجاره و کرایه کودکان توسط افراد سودجو گفت: در این زمینه ارقام مختلف است و مدل‌های متفاوتی وجود دارد.

کد خبر 21603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =