در رسانه | مجوز مشاوره غیرحضوری به افراد باسابقه و مراکز مشاور اختصاص می‌یابد

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی مشاوره‌های تلفنی از چگونگی صدور مجوز خبر داد.

گروه جامعه شهرآرانیوز | حسین تنهاطلب گفت: سامانه‌های مشاوره غیرحضوری و تلفنی در واقع درخواست‌های مجوز راه‌اندازی مراکز مشاوره بوده است که باتوجه‌به شیوع کرونا و ضرورت ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری و آنلاین، بدین صورت بررسی می‌شود و علاوه بر این درخواست‌ها، افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط که سابقه فعالیت مشاوره‌ای هم داشته باشند، می‌توانند مجوز این طرح را کسب کنند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۸ مرکز مشاوره حضوری برای ارائه خدمات خود در بستر تلفنی درخواست داده‌اند که درحال بررسی شرایط آنان هستیم. تنهاطلب به موضوعات مشاوره در این طرح اشاره کرد و افزود: فیلتری برای موضوعات مشاوره‌ای نداریم و هر فرد یا مرکز بنا به تخصص یا تجربه خود می‌تواند به متقاضیان مشاوره بدهد. اما بهتر آن است که این افراد یا مراکز، بسته به نوع کاری که تاکنون انجام می‌داده‌اند، همان مسیر را طی کنند تا مراجعه‌کنندگان برای انتخاب مشاور سردرگم نشوند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی درباره چگونگی دریافت مجوز خاطرنشان کرد: تمام متقاضیان این طرح باید پس از ارائه درخواست، به‌مدت ۷۰ ساعت آموزش چگونگی مشاوره تلفنی را بگذرانند و پس از تأیید صلاحیت‌های علمی و عملی، مجوز خود را دریافت کنند.

تنهاطلب درباره اینکه این مجوز صرفا برای مراکز و کارشناسان آنان صادر می‌شود یا خیر افزود: افراد حقیقی‌ای که تحصیلات مرتبط با مشاوره داشته باشند نیز می‌توانند برای این طرح درخواست دهند، مشروط بر اینکه مجوزهای لازم را از معاونت امور پیشگیری دریافت کنند و مانند دیگر متقاضیان، دوره‌های یادشده را سپری کنند و آماده فعالیت شوند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های مشاوره تلفنی هنوز تصویب نشده است، گفت: درحال رایزنی با سازمان بهزیستی هستیم تا دستمزد مشاوره تلفنی را مشخص کنیم. این تعرفه باتوجه‌به خدمات غیرحضوری، کمتر از مشاوره‌های حضوری خواهد بود و همچنین به‌دنبال آن هستیم که خط تلفن مشخصی را از اداره مخابرات استان خراسان رضوی برای این طرح بگیریم.

کد خبر 21581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد