طراحی بسته ویژه تردد برای افراد دارای معلولیت/ از مناسب سازی وسایل نقلیه تا اعطای سهمیه سوخت به معلولان

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور گفت: درحال طراحی بسته ویژه تردد معلولان هستیم و این بسته شامل مواردی مانند؛ مناسب سازی وسایل نقلیه، پلاک ویژه، سهمیه ورود به طرح ترافیک و سهمیه سوخت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختصاص پلاک ویژه به معلولان نابینا و ناشنوا، اظهار کرد: پلاک ویژه در کشورهای دیگر به افراد دارای معلولیت حرکتی از نوع تحتانی داده می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اما سازمان بهزیستی طی تفاهم نامه ای که با پلیس راهور داشته قرار بود تمامی معلولان شدید که شامل؛ معلولان ناشنوا، نابینا، معلولان ذهنی و معلولان حرکتی از نوع تحتانی و فوقانی پلاک ویژه داده شود.

وی با اشاره به اینکه پلاک ویژه در کشورهای دیگر به جزء ایران ۲ کاربرد دارد، ادامه داد: یکی برای سهولت در جای پارک برای اتومبیل هایی که پلاک ویژه دارد و دومی آن است که پلیس و راننده اتومبیل های دیگر متوجه شوند داخل این اتومبیل یک فرد دارای معلولیت وجود دارد.

نفریه گفت: در ایران علاوه بر این دو مورد چند کاربرد دیگر برای پلاک ویژه تعریف شده است. یکی ورود به طرح ترافیک و دوم سهمیه بنزین. به همین دلیل متقاضی دریافت پلاک ویژه زیاد شده است و پلیس راهور اعلام کرده است فقط به افراد دارای معلولیت حرکتی شدید و خیلی شدید و خانواده افراد دارای معلولیت ذهنی پلاک ویژه صادر می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: طی مذاکراتی که با پلیس راهور داشتیم درخواست کردیم سهمیه ورود به طرح ترافیک را از پلاک ویژه بردارند.

وی خاطرنشان کرد: درحال طراحی بسته ویژه تردد معلولان هستیم و این بسته شامل مواردی مانند؛ مناسب سازی وسایل نقلیه، پلاک ویژه، سهمیه ورود به طرح ترافیک و سهمیه سوخت است. با طراحی این بسته تاحدودی مشکلات تردد افراد دارای معلولیت رفع می‌شود.

کد خبر 21577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =