افزایش سرانه کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی معلولین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از پرداخت الکترونیکی کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی، به تمامی افراد دارای معلولیت ناشی از آسیب نخاعی، خبر داد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، علیرضا وارثی با بیان این که کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی فعلاً به افراد دارای آسیب نخاعی و باتوجه به سطح ضایعه، گردنی، سینه‌ای و کمری تعلق می گیرد، گفت: درصورت گشایش اعتبارات به سایر گروه‌های معلول بسترگرا نیز پرداخت خواهدشد.

وی گفت: میزان سرانه پرداختی شامل کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی افراد دارای آسیب نخاعی باتوجه به سطح آسیب به2 میلیون ریال برای معلولین ضایعه نخاعی گردنی یک میلیون و 800 هزار ریال، معلولین پشتی وکمری به میزان یک میلیون و 600 میلیون ریال درماه  افزایش یافته است.

وی گفت: این کمک هزینه با الکترونیکی شدن پرداخت از سوی سازمان بهزیستی کشور، علاوه بر شفاف شدن میزان و نحوه پرداخت ها، در زمان کوتاه تری در حساب مددجویان قرار می گیرد.

وارثی با اشاره به اینکه معلولین ضایعه نخاعی از خدمات درمانی و بهداشتی نیز استفاده می کنند، تصریح کرد: این بخش از خدمات، شامل حمایت هایی است که با هدف کاهش هزینه های معیشتی، درمانی و توانبخشی افراد معلول و خانواده های آنان و ارتقاء کیفیت زندگی این گروه از خانواده ها صورت می گیرد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: همه افرادی که کمک‌ هزینه حق پرستاری دریافت می‌کنند، ضایعه نخاعی بوده و نوع، شدت این ضایعه توسط کمیسیون پزشکی icf تایید شده است و در حال حاضر هیچ‌کدام از معلولان ضایعه نخاعی برای دریافت حق پرستاری پشت نوبت نیستند و کمک‌ هزینه‌های خود را ماهانه و به‌ روز دریافت می‌نمایند. ضمنا مبلغ ماهانه حق پرستاری 5 میلیون و 540 هزار ریال برای هر فرد می باشد.

گفتنی است بهزیستی استان قزوین به ۴۳۵ معلول ضایعه نخاعی خدمات ویژه شامل خدمات توانپزشکی، حق پرستاری، وسایل کمک توانبخشی و سایر خدمات مددکاری ارائه می نماید.

کد خبر 21575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد