تهیه واکسن آنفولانزا برای مددجویان بهزیستی با شروع فصل سرما / هزینه درمان مددجویان کرونایی بهزیستی چگونه پرداخت می‌شود؟

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره هزینه درمان مددجویان بهزیستی مبتلا به کرونا، تصریح کرد: تمامی مددجویان بهزیستی بیمه سلامت هستند و هزینه درمان آن‌ها را بیمه پرداخت می‌کند.

محمد نفریه رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مراکز بهزیستی در زمان کرونا، اظهار کرد: با شیوع کرونا اولین بخشنامه‌ها برای مقابله با کرونا را در بهمن ۹۸ صادر کردیم و به سمت قرنطینه مراکز پیش رفتیم، همچنین پروتکل‌هایی را برای مراکز بهزیستی تعریف کردیم.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از ۶۰ دستورالعمل مقابله با کرونا را برای تمامی مراکز بهزیستی ارسال کردیم، بیان کرد: در پیک اول شیوع ویروس کرونا سامانه‌ای را برای ثبت آمار مبتلایان، افراد مشکوک‌ و افرادی که تستشان منفی است راه اندازی کردیم و در پیک اول، ورود و خروج به مراکز بهزیستی ممنوع شد و به دنبال آن نیز مرخصی و بازدیدها را به مراکز ممنوع کردیم و پیش بینی کردیم اگر وضعیت مانند کشور چین شد، برای ۳ ماه مواد غذایی مورد نیاز مراکز را تهیه کنیم تا به طور کامل قرنطینه اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در پیک اول عملکرد قابل قبولی داشتیم و عملکردمان برای حفظ سلامت مراکز مورد تأیید قرار گرفت، افزود: در پیک اول پرسنل شیفت یک هفته‌ای داشتند، اما به مرور این شیفت‌ها برداشته شد. مددجویان به دلیل مشکلات جسمی مختلف به بیمارستان مراجعه کردند که باعث آلودگی آن‌ها به کرونا شد و پذیرش مددجویان جدید از دیگر دلایل افزایش ابتلای مددجویان به کرونا شد.

نفریه تصریح کرد: مراکز روزانه را باز کردیم و در مناطق سفید و زرد پذیرش مددجویان جدید را بلامانع کردیم. همچنین مراکز ماده ۱۶ در پیک اول به طور کامل تعطیل بودند و از مراکز ماده ۱۵ هیچکس مرخص نشد و هیچ مددجوی جدیدی پذیرش نشد، اما به مرور پذیرش مددجویان در مراکز ماده ۱۵ بلامانع و طرح جمع آوری معتادان متجاهر اجرا شد، به همین دلیل این معتادان وارد مراکز ماده ۱۶ شدند و دیدیم که صحبت‌هایی که درباره معتادان کرونا نمی‌گیرند در حد شوخی بود و معتادان هم علامت مثبت به کرونا داشتند.

آخرین آمار از ابتلای مددجویان بهزیستی به کرونا

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیشترین مبتلایان در پیک اول و دوم شیوع کرونا در مراکز سالمندان بوده و ۸۰ درصد مرگ و میرها مربوط به افراد بالای ۸۰ سال بوده است. در پیک دوم آمار مبتلایان در مراکز شبه خانواده، شیرخوارگاه‌ها و مراکز بیماران روانی مزمن افزایش یافت. در کل در پیک دوم شیوع کرونا آمار ابتلای مددجویان در مراکز بهزیستی افزایش یافت، اما خوشبختانه در پیک دوم مرگ و میر کمتری نسبت به پیک اول داریم.

مشکلات بهزیستی برای تهیه اقلام بهداشتی مراکز تحت پوشش

وی درباره تهیه اقلام بهداشتی برای مراکز بهزیستی، گفت: تهیه ماسک، موادضدعفونی کننده و ... بسیار سخت شده است و هزینه بالایی برای سازمان دارد و قیمت رسمی اعلامی درباره ماسک مانند ماسک‌های هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومانی را ندیدیم. در پیک اول ۱۳۰ میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مراکز هزینه کردیم که فقط ۲۰ میلیارد تومان آن کمک‌ دولتی بود و برای جبران باقی این مبلغ از سایر دستگاه‌ها مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و خیریه‌ها کمک دریافت کردیم و بخشی نیز از طریق منابع بخش‌های دیگر جبران کردیم.

نفریه با اشاره به اینکه در پیک دوم کمک‌های زیادی برای تهیه اقلام بهداشتی مراکز نداشتیم، گفت:  قرار است به مراکز اقامتی سرانه ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت شود، چراکه که شرایط برای مراکز سخت شده است.

هزینه درمان مددجویان کرونایی بهزیستی چگونه پرداخت می‌شود؟

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره هزینه درمان مددجویان بهزیستی مبتلا به کرونا، تصریح کرد: تمامی مددجویان بهزیستی بیمه سلامت هستند و هزینه درمان آن‌ها را بیمه پرداخت می‌کند. کمتر از ۱۰ درصد مددجویان ما به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند و اگر مددجویی در مراکز به صورت خفیف به کرونا مبتلا شده باشد، در یک اتاق قرنطینه می‌شود.

تهیه واکسن آنفولانزا برای مددجویان بهزیستی با شروع فصل سرما

وی درباره تهیه واکسن آنفولانزا برای مددجویان بهزیستی با شروع فصل سرما، خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما و پیک آنفولانزا به واکسن آنفولانزا نیاز داریم، چراکه گروه‌های تحت پوشش بهزیستی گروه‌های حساس جامعه هستند، به همین دلیل مکاتباتی با وزارت بهداشت داشتیم تا بتوانیم بیش از ظرفیت سال گذشته واکسن دریافت کنیم. درخواستی که از وزارت بهداشت داشتیم تهیه ۱۰۰ هزار واکسن برای مددجویان بهزیستی بود.

کد خبر 21570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =