رفع مشکلات بهزیستی با همکاری دستگاه قضایی و دیگر نهادها امکان پذیر است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: برطرف کردن بسیاری از مشکلات از حیطه اختیارات و اعتبارات بهزیستی خارج است و نیازمند تعامل و همکاری دستگاه قضایی، سایر دستگاه ها، وخیرین  هستیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، نشست مشترک دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و معاونین این اداره کل با نماینده دادستان در امورات مربوط به بهزیستی برگزار شد.

در این نشست که در دفتر مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد، دکتر رضوان مدنی ضمن خوشامدگویی به نماینده دادستان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد که حضور ایشان موجب فراتر رفتن تعامل بهزیستی و دادستانی باشد.

وی با اشاره به وجود 164 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه، گفت: از این تعداد 42 هزار نفر دارای معلولیت بوده و از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند و در حال حاضر نیز 6 هزار و 500 مرکز تحت نظارت بهزیستی مشغول فعالیت بوده که شامل مهدهای کودک، مراکز نگهداری توانبخشی معلولان و سالمندان، بیماران روانی، کلینیک های اجتماعی، موسسات و سایر مراکز مرتبط با بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین به وجود مشکلات و آسیب های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: برطرف کردن بسیاری از مشکلات از حیطه اختیارات و اعتبارات بهزیستی خارج است و نیازمند تعامل و همکاری دستگاه قضایی، سایر دستگاه ها، وخیرین  هستیم.

دکتر رضوان مدنی در ادامه از سازش 14 درصدی بین زوجین متقاضی طلاق در استان در قالب فعالیت "سامانه تصمیم" به منظور ارائه مشاوره های پیش از طلاق خبر داد.

این مسئول همچنین به فعالیت اورژانس اجتماعی بهزیستی(123) در راستای رسیدگی فوری به آسیب های اجتماعی در استان و همچنین خط تلفن صدای مشاور بهزیستی(1480) به منظور ارائه خدمات مشاوره رایگان در زمینه های مختلف به مردم اشاره کرد و گفت: تلاش بهزیستی این است که از ابتدای تولد تا زمان سالمندی با خدمات متنوعی به افراد جامعه برای رسیدن به رفاه اجتماعی کمک کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: تعامل مسئولین با داشتن یک آرمان مشترک می تواند راهکاری مناسب برای رفع مشکلات و همچنین خدمت بهتر به مردم باشد.

کریمیان نماینده دادستان کرمانشاه در امور مربوط به بهزیستی نیز ضمن تقدیر از خدمات گسترده بهزیستی به جامعه هدف، گفت: ما در دادستانی کرمانشاه با تمامی توان در کنار بهزیستی هستیم و از برنامه های این اداره کل در رسیدن به رفاه اجتماعی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به ملاقات های مستمر با مردم که برخی از آنها در حوزه مربوط به بهزیستی است، افزود: تلاش بر اتخاذ تصمیماتی است که  هماهنگی های لازم با بهزیستی صورت پذیرد ،تا بتوانیم در تسهیل امورات گام‌های موثرتری  برداریم.

کریمیان همچنین گفت: مشکلات مربوط به افراد مجهول الهویه بررسی خواهد شد و پیگیری های لازم در ثبت مشخصات نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان ها نیز به صورت جدی صورت خواهد گرفتکه از مشکلات موجود در این حوزه کاسته شود. 

دکتر فرحناز محمدی جانشین مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و معاون پیشگیری این اداره کل نیز در این نشست با اشاره به دستورات مرجع قضایی جهت پذیرش افراد دارای اعتیاد در مرکز ماده 16 ، گفت: ماده 16 مرکز نگهداری معتادان متجاهر است  که در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا پذیرش به سختی و بر اساس پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و مددجوها طبق دستور العمل جدید به مدت ۶ ماه خواهد بود.

 دکتر مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز گفت: دادستانی و بهزیستی با داشتن یک رسالت مشترک در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند در کنار یکدیگر اقدامات سازنده‌ای را انجام دهند.

 دکتر اختیاری معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این نشست خواستار بررسی بیشتر پرونده های قضایی مربوط به افراد مجهول الهویه شد.

کد خبر 21568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد