بازدید معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار از موسسه خیریه "یاوران امام علی (ع)"

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گلستان : به مناسبت فرارسیدن روز ملی تشکل ها ومشارکت اجتماعی در مراسمی صبح امروز پنجشنبه ۲۳ مردادماه ،دکتر چراغعلی _معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار به اتفاق معاون اجتماعی بهزیستی گلستان از انجمن خیریه یاوران امام علی (ع ) تحت نظارت سازمان بهزیستی بازدید نمودند و از نخستین "خانه امن"گلستان وابسته به این موسسه خیریه دیدن کردند.

گفتنی است؛نخستین خانه امن گلستان به مساحت ۳۰۰ متر و ظرفیت ۵۰ نفر از سال ۹۶ فعالیت خود بعنوان تنها مرکز غیردولتی حمایت از زنان و دختران تحت خشونت خانگی با مجوز و تحت نظارت بهزیستی استان گلستان آغاز کرده است.
 در این مکان خدمات روانشناسی، مشاوره‌های حقوقی و مددکاری به شکل رایگان ارائه داده می‌شود. 

از آنجاکه خانه امن به عنوان اقامتگاهی موقت برای مدت ۶ ماه در نظر گرفته شده است، چنانچه مشکل فرد برطرف نشود زمان اقامت تمدید خواهد شد.

نکته دارای اهمیت این است که الزاما هر زنی که در خانه امن حضور دارد مانند زنان خیابانی، آسیب‌دیده نیست و هر یک مشکلات گوناگونی دارند. 
در این مرکز زنانی که به دلیل خشونت یکی از اعضای خانواده احساس امنیت روانی و جسمانی نمی‌کنند هم اقامت دارند.

با توجه به ارائه خدمات تخصصی در این مرکز، تا کنون بیش از ۹۰ مورد/پرونده خشونت خانگی از طریق اورژانس اجتماعی و مراجع قضایی به این مرکز معرفی شده و بسته به میزان آسیب وارده از خدمات اقامتی و یا مشاوره در امور حقوقی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی و فوریت های پزشکی بهره مند شده اند.

کد خبر 21567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد