بیش از۳ هزار مسکن مددجویان بهزیستی گیلان تحویل شده است

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: از ابتدای اجرای نهضت مسکن تاکنون سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان تحویل داده شد.

دکتر حسین نحوی نژاد افزود: نهضت سراسری مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی از سال ۸۸ به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به کمک و مشارکت بنیاد مسکن، خیرین و بهزیستی برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان تحت پوشش این مجموعه اظهار داشت: برای احداث این واحدهای مسکونی ویژه خانواده های دارای یک معلول ۶ تا ۱۰ میلیون و نیز خانواده های ۲ معلول و بالاتر ۳۶ میلیون از سوی بهزیستی کمک بلاعوض پرداخت می شود.

نحوی نژاد با تشریح اقدامات بهزیستی گیلان برای خانه دار شدن مددجویان تحت پوشش خاطر نشان کرد: هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است که بین ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،  بر اساس برنامه ریزی تا پایان سال جاری حداقل ۶۰۰ واحد مسکونی را به اتمام خواهیم رساند.

وی در ادامه در زمینه انتشار کلیپی از یک خانواده (مادر به همراه فرزند معلولش)  ساکن در یک منزل مسکونی نیمه کاره در فضای مجازی هم گفت : خانه ای که نیمه کاره است فرد نمی تواند در آن جا سکونت یابد و باید به اتمام برسد.  این واحد مسکونی که این خانواده در آن ساکن شده از سوی بهزیستی، خیرین و بنیاد مسکن در راستای نهضت مسکن در حال ساخت است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان بیان داشت: طبق آخرین گفت و گوی که رئیس بهزیستی شهرستان رشت با این خانواده در دو هفته قبل داشته آن زمان آنان در این واحد سکونت نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: در کلیپ آمده که مدت سه سال است اداره کل بهزیستی شهرستان رشت روند ساخت منزل یکی از مددجویان بهزیستی در روستای کنسستانی بخش سنگر را رها کرده این در حالی است که بهزیستی در نیمه دوم سال ۹۷ هزینه پروانه ساخت را به این خانواده پرداخت کرده و نمی تواند این موضوع صحت داشته باشد.

وی بیان داشت: این خانواده تاکنون ۲۵ میلیون تومان با معرفی بهزیستی از بنیاد مسکن دریافت کرده، ۱۵ میلیون تومان از طرف خیرین به آنها پرداخت شده ضمن اینکه مستندات از سوی بهزیستی گیلان به تهران برای پرداخت ۶ میلیون تومان دیگر توسط بهزیستی ارسال شده که تا آخر شهریور پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان اظهار داشت: بهزیستی صفر تا ۱۰۰ ساخت مسکن را انجام نمی دهد بلکه بخش های دیگر نیز کمک می کنند.

بر اساس آخرین آمار ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می برند.

طی روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شد از یک مادر و فرزند که در یک ساختمان نیمه کاره ساکن شده اند، در این کلیپ کارگران ساختمانی هم دیده می شوند که در حال کار هستند.

کد خبر 21533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد