توضیح ریاست بهزیستی رشت در پی انتشار فیلم خانواده تحت پوشش در فضای مجازی

رئیس بهزیستی شهرستان رشت جهت روشن کردن افکار عمومی درپی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر وضعیت خانواده دارای عضو معلول در رشت توضیحاتی ارائه داد

محمد نوروزی در خصوص کلیپ پخش شده از یک خانواده (مادر به همراه فرزند معلولش)  ساکن در یک منزل مسکونی نیمه کاره در فضای مجازی بیان داشت : خانه ای که نیمه کاره است فرد نمی تواند در آن جا سکونت یابد و باید به اتمام برسد.  این واحد مسکونی که این خانواده در آن ساکن شده از سوی بهزیستی، خیرین و بنیاد مسکن در راستای نهضت مسکن در حال ساخت است.

وی خاطر نشان کرد: در کلیپ آمده که مدت سه سال است اداره بهزیستی شهرستان رشت روند ساخت منزل یکی از مددجویان بهزیستی در روستای کنسستانی بخش سنگر را رها کرده این در حالی است که بهزیستی در نیمه دوم سال ۹۷ هزینه پروانه ساخت را به این خانواده پرداخت کرده و نمی تواند این موضوع صحت داشته باشد.

وی بیان داشت: این خانواده تاکنون ۲۵ میلیون تومان با معرفی بهزیستی از بنیاد مسکن دریافت کرده، ۱۵ میلیون تومان از طرف خیرین به آنها پرداخت شده ضمن اینکه مستندات از سوی بهزیستی گیلان به تهران برای پرداخت ۶ میلیون تومان دیگر توسط بهزیستی ارسال شده که تا آخر شهریور پرداخت خواهد شد.

ریاست بهزیستی رشت اظهار داشت: بهزیستی صفر تا ۱۰۰ ساخت مسکن را انجام نمی دهد بلکه بخش های دیگر نیز کمک می کنند. و در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ نفر از مددجویان و توانخواهان بهزیستی رشت پشت نوبت ساخت مسکن می باشند ،که در قالب تفاهم‌نامه‌های چندجانبه با خیرین مسکن ساز ، بنیاد مسکن ، راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان که ما سعی می‌کنیم با هماهنگی های لازم این مسکن ها ساخته شوند و در حال حاضر به جز این خانواده ، بهزیستی رشت حدود ۲۰۰ خانواده دیگر ، خانه هایشان را در دست ساخت دارند که پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰ درصد دارد و امید این است که تا پایان سال انشاالله ما بتوانیم با هماهنگی های انجام شده این تعداد از خانه‌ها را ساخته و تحویل دهیم .

 شایان ذکر است در دوهفته گذشته باتفاق فرمانده بسیج سنگر با این خانواده در خصوص تهیه در و پنجره از طریق بسیج شهرستان گفتگو داشته و در ان زمان در این ساختمان سکونت نداشته اند .  بدیهی است که همانطور که در فیلم هم مشاهده می شود در این خانه عملیات ساخت ادامه دارد و خانه ای که در حال ساخت است قابلیت سکونت ندارد  و این خانواده نبایستی تا زمانی که عملیات ساخت به اتمام نرسیده در آن سکونت کند .

گفتنی است که در حال حاضر تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در رشت در دست ساخت و تا پایان سال با کمک‌ نهادها و دستگاه‌های مختلف انشالله تحویل داده می شود و بهزیستی گیلان وظیف خود می داند که در کنار سایر دستگاه های در مقام هماهنگی و نظارت پیگیر امور مددجویان و توانخوان باشد .

کد خبر 21530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد