اجرای گسترده‌ی پویش «ایران همدل» در خراسان رضوی با میدان‌داری بهزیستی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از اجرای وسیع پویش «ایران همدل» برای کمک به مددجویان نیازمند در سطح این استان خبر داد.

دکتر حمیدرضا پوریوسف که در برنامه‌ی گفتگوی صدا و سیمای خراسان رضوی سخن می‌گفت ضمن اعلام این مطلب افزود: این پویش عظیم و مردمی ابتدا در ماه مبارک رمضان و با دعوت  رهبری معظم انقلاب از آحاد مؤمنین و شهروندان برای کمک به ضعفا و نیازمندان صورت گرفت که همان‌طور که انتظار می‌رفت با مشارکت گسترده‌ی مردم و نهادها همراه بود و در بهزیستی خراسان رضوی نیز حدود 17 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مددجویان ما انجام شد که مایه‌ی مباهات و افتخار بهزیستی است.
وی اضافه کرد: مرحله‌ی دوم این پویش که با حلول ماه‌های محرم و صفر همراه شد به پیشنهاد سازمان بهزیستی و با عنوان «ایران همدل» توسط دولت محترم تأیید و اجرایی شد که از عید غدیر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.
دکتر پوریوسف با تذکر این نکته که این پویش با همکاری نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و کمیته‌ی امداد امام خمینی اجرا می‌شود گفت: این پویش با شعار «از هم دیگر گره گشایی کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌گردد و بهزیستی خراسان رضوی نیز آمادگی دارد دست های سخاوتمند خیرین و نیکوکاران عزیز در این زمینه را به گرمی بفشارد و اطمینان داریم که مانند همیشه، خیرین خراسان رضوی، به برکت مضجع شریف امام هشتم(ع) همه‌ی ما را روسفید خواهند کرد.
وی یادآور شد: اعضای گروه هدف سازمان شامل معلولین نیازمند، زنان سرپرست خانوار، کودکان مقیم مراکز، زنان و دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب، و کودکان کار که در مجموع جمعیتی معادل 570 هزار نفر در قالب 180 هزار خانوار را شامل می‌شود در برمی‌گیرد.
دکتر پوریوسف در پاسخ به سؤال خبرنگار صدا و سیما در خصوص چگونگی شناسایی جمعیت مشمول این کمک‌ها گفت: مددجویان پس از اینکه بر اساس تشخیص کمیسیون تخصصی معلولیت، یا سایر نهادهای ارزیاب بهزیستی، برایشان تشکیل پرونده می‌دهیم مورد ارزیابی جامع قرار می‌گیرند و مددکاران، کار شناسایی نیازها و تعیین اولویت‌های معیشتی، درمانی، بهداشتی، اقتصادی، مسکن و اجتماعی این عزیزان را انجام می‌دهند.
وی خاطر نشان کرد: برخی افراد دارای معلولیت، مانند معلولین ضایعه‌نخاعی، نیازهای بیشتر و اضطراری‌تری دارند که بیش از سایرین باید مورد توجه قرار بگیرند.
وی ادامه داد: ما بر اساس شدت معلولیت یا نیاز مددجویان، خدمات متناسبی را به آنان ارائه می‌دهیم که از جمله‌ی این خدمات، برقراری مستمری، کمک‌های موردی، بیمه‌های درمانی، اقدامات مددکاری، کمک‌های توانپزشکی، توانبخشی و خدمات زیاد دیگری را می‌توان نام برد.
وی در پاسخ به سؤال دیگر مجری برنامه‌ی گفتگو مبنی بر اینکه در دوران اوج کرونا، چه اقداماتی برای پیشگیری از آسیب این بیماری به مددجویان داشته‌اید گفت: مردم عزیزمان می‌دانند که گروه‌های زیادی از مددجویان ما در مراکز تجمعی بسر می‌برند که با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط بسیار خاصی پیدا کردند و اقدامات بسیار مهم و زیادی برای پوشش سلامت و بهداشت در این مراکز از سوی کارشناسان بهزیستی و مدیران و کارشناسان بخش غیر دولتی انجام شد.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: ما در طول 6 ماه گذشته بیش از 80 پروتکل را در مراکز تجمعی اجرایی کرده‌ایم که نخستین آنها به همان روزهای آغاز اوج‌گیری کرونا یعنی اوایل بهمن‌ماه برمی‌گردد و پس از آن نیز متناسب با شرایط و ابلاغ سازمان بهزیستی کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا، به صورت مرتب، پروتکل‌های ابلاغی را در مراکز اجرایی نموده‌ایم.
وی ابراز داشت: ما در خراسان رضوی 300 مرکز تجمعی داریم که حدود 12 هزار مددجو را در خود جای داده و افرادی که اطلاعات فنی از این مسائل دارند بخوبی آگاهی دارند که اقدامات استحفاظی و بهداشتی در این حوزه‌ی وسیع و در میان مددجویان بهزیستی که شرایط خاصی دارند تا چه اندازه دشوار است.
وی تأکید کرد: خوشبختانه با همت و تلاش پرسنل و مدیران بخش غیر دولتی و نیز همکاری و نظارت کارشناسان بهزیستی استان و شهرستان‌ها، تمام این اقدامات بهداشتی و حفاظتی به موقع انجام گرفته و به همین لحاظ، ما کمترین تلفات ممکن را در این مراکز داشته‌ایم که حتی به عدد انگشتان دست هم نمی‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: ما به صورت مستمر و به طور سرزده از مراکز بازدید می‌کنیم و خود من هفته‌ای دو بار به صورت سرزده از مراکز مختلف بازدید دارم که شرایط را از نزدیک ببینیم و نحوه‌ی اجرای پروتکل‌ها را مورد بررسی قرار دهیم که خوشبختانه، احساس مسؤولیت بخش غیر دولتی در این مراکز، بسیار عالی بوده و مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.

کد خبر 21526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد