مازندران با ثبت ۲۵۱ تقاضا در سامانه ملی فرزندخواندگی در رتبه  پنجم کشور است

به گزارش اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر گوهردهی درباره فعالیت سامانه ملی فرزندخواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net اظهار کرد: این سامانه از شانزدهم اردیبهشت‌ ماه امسال فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و در طی این مدت بیش از ۲۵۰ درخواست در استان مازندران به ثبت رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران در ارتباط با فرآیند ثبت‌نام متقاضیان فرزندخواندگی در سامانه ملی فرزندخواندگی خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام اولیه متقاضیان، در مرحله بعدی اطلاعات به کارشناسان مربوطه انتقال می‌یابد تا مراحل بعدی اعم از مباحث مددکاری و انجام آزمایشهای مربوطه صورت پذیرد.
وی با اشاره به ثبت ۲۵۱ تقاضا برای فرزندخواندگی در این سامانه افزود: ۲۵۱ تقاضا برای  فرزندخواندگی در استان مازندران در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت شده است که از این تعداد ۲۲۱ زوج بدون فرزند بودند که با توجه به دستورالعمل تخصصی دفتر شبه خانواده در اولویت اول واگذاری قرار دارند و ۱۱ نفر خانم مجرد بوده که در اولویت دوم قرار گرفته و ۱۹ زوج متقاضی نیز دارای فرزند می باشند .  
دکتر گوهردهی بابیان اینکه مازندران از نظر فراوانی متقاضی فرزند خواندگی در کشور در ردیف پنجم قرار دارد اذعان کرد: متقاضیان از نظر تحصیلات به هشت سطح تقسیم بندی می شوند ۱۳ نفر پایان ابتدایی ، ۱۵۰ نفر زیر دیپلم ، ۱۴۴ نفر دیپلم ، ۳۲ نفر فوق دیپلم ، ۱۲۴ نفر لیسانس ، ۳۶ نفر فوق لیسانس ، ۹ نفر پزشک و ۲ نفر دارای مدرک دکترا هستند.
مدیر کل بهزیستی استان از واگذاری ۵۲ کودک در سال گذشته به خانواده های متقاضی خبر داد و تصریح کرد: از اول سال جاری تا کنون به دلیل شرایط همه گیری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های ابلاغی تعداد ۵ کودک به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شده است.

کد خبر 21523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد