مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:
پویش مؤمنانۀ «ایران همدل» در زنجان آغاز شد

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: پویش همدلی مومنانه « ایران همدل » همزمان با سراسر کشور در این استان برای کمک به مددجویان بهزیستی زنجان باموضوع "کرامت علوی، شور حسینی" در فاصله زمانی عید غدیر خم تا پایان ماه صفر برگزار می‌شود.


مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: پویش همدلی مؤمنانۀ «ایران همدل» هم‌زمان با سراسر کشور در این استان برای کمک به مددجویان بهزیستی زنجان با موضوع «کرامت علوی، شور حسینی» در فاصلۀ زمانی عید غدیر خم تا پایان ماه صفر برگزار می‌شود.

به‌گزارش مردم‌نوآنلاین، محمد محمدی قیداری دراین‌باره به ایرنا، گفت: کمک‌هزینۀ معیشتی برای افراد نیازمند و جامعۀ هدف اقلام کمک آموزشی و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش، وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی برای مددجویانی که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و سالمندان مراقبت می‌شوند ازجمله محورهای درنظر گرفته شده‌است.

وی اضافه کرد: کمکهای غیرنقدی، اقلام و جیره های خشک غذایی و نذورات هیات مذهبی و خیرین که صرفا توسط ادارات بهزیستی شهرستانها قابل جمع آوری بوده، نیز از دیگر محورهای مرتبط با این پویش   اعلام شده است.

این مسؤول ادامه داد: بهزیستی یکی از مسیرهای مطمئن برای خدمات رسانی به قشر آسیب پذیر و نیازمند است که مردم خیر این استان می توانند با اهداء نذورات خود به این نهاد موجبات بهره مندی جامعه هدف بهزیستی از این کمک ها را فراهم آورند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیارد  تومان توسط خیرین و نیکوکاران جمع آوری و جهت تامین اقلام معیشتی، بهداشتی، کمک هزینه ازدواج، سرمایه کار و ودیعه مسکن در اختیار ۱۱ هزار نفر از افراد تحت پوشش قرار گرفته است.

محمدی در خصوص نحوه جمع آوری کمک های خیرخواهانه نیز خاطرنشان کرد:   همشهریان خیر و نیکوکار پایتخت شور و شعور حسینی می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت مجازی  ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷  یا از طریق کد دستوری # 14* بخش نیکوکاری نرم افزارهای آپ و سکه پرداخت کنند.

پیش از این نیز به علت شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدگی بیشتر اقشار ضعیف و دوری از تجمعات، پویش استانی همدلی مومنانه راه اندازی شده و خیران و نیکوکاران سفره‌های خود را در قالب سبدهای غذایی یا وجه نقد به سفره مددجویان بهزیستی متصل کردند.

در پویش همدلی ۱۵۰ خیرمومنانه مشارکت داشتند و بسته‌های معیشتی تهیه شده از سوی آنان در بین جامعه هدف بهزیستی توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۹ درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۸ هزار و ۴۹۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۳۶ خانوار معادل ۶۵ درصد مستمری بگیر بوده و ۳۵ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند .

کد خبر 21507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد