در رسانه| تعهد ایجاد 1359 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی استان

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۲۱۸ فرصت شغلی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد شد، گفت: امسال تعهد ایجاد یک هزار و ۳۵۹ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان را داریم.

آرش قیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۲۱۸ فرصت شغلی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد شد، گفت: امسال تعهد ایجاد یک هزار و ۳۵۹ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان را داریم.

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مددجویان با توجه به شرایط  شغلی و مهارتی توسط مددکار شناسایی و به کارشناس اشتغال معرفی می‌شوند، افزود: پس از تشکیل اولیه پرونده و ارسال آن به کارگروه اشتغال بازدید میدانی انجام می‌شود و در صورت تأیید مددجو به بانک معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: میزان اعطای تسهیلات با توجه به نوع طرح‌ها، مهارت و مدارکی که ارائه می‌شود از ۲۰ میلیون تومان به بالا است.

صف طولانی اخذ تسهیلات اشتغال/ ضرورت افزایش اعتبارات در این حوزه

قیاسی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال در زمینه‌های مختلفی چون دامپروری، کشاورزی، گیاهان دارویی و مشاغل خانگی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه پرونده‌های زیادی در صف انتظار اخذ تسهیلات هستند نیازمند اعتبارات بیشتری در زمینه ایجاد اشتغال هستیم.

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۵ درصد از فرصت‌های شغلی ایجاد شده به بهبودیافتگان از اعتیاد اختصاص دارد، گفت: طبق آخرین آمار تعداد مددجویان تحصیل‌کرده فوق دیپلم تا مقطع دکتری که جویای کار هستند در استان ۵۵۰ نفر هستند که از این تعداد در سال گذشته طبق قانون جذب و استخدامی ۳ درصدی در دستگاه‌های دولتی ۴ نفر در آموزش و پرورش و شرکت اب استان مشغول به کار شدند.

اختصاص بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به مراکز آسیب‌دیده

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تسهیلات ویژه‌ای برای مراکز آسیب‌دیده، مهدکودک‌ها و مددجویان در نظر گرفته شده است و تاکنون ۱۶۴ پرونده به تعداد ۴۶۷ نفر تشکیل شده است، توضیح داد: شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این موضوع اختصاص داده شده که ۱۲ پرونده شامل ۲۱ نفر از ۱۲ میلیون تا ۱۶ میلیون تومان از کل تسهیلات استفاده کرده‌اند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته کارفرمایانی که ۵ نفر از مددجویان این نهاد را مشغول به کار می‌کردند ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد  با بازپرداخت ۵ ساله دریافت می‌کردند، افزود: اما امسال کارفرمایان با به کارگیری ۴۰ نفر مبلغ ۲ میلیارد تومان با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله دریافت می‌کنند.

کد خبر 21502

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد