مددجویان ایلامی خدمات رایگان قضایی دریافت می کنند

بر اساس تفاهم نامه همکاری بین دادگستری، کمیته امداد و بهزیستی ایلام، مددجویان این دستگاه های حمایتی خدمات رایگان قضایی دریافت خواهند کرد.

مدیر کل دادگستری استان ایلام در آیین امضاء این تفاهم نامه گفت: با این تفاهم نامه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ضمن اینکه از خدمات رایگان قضایی و دادرسی و همکاری وکلای نیکوکار دادگستری برخوردار می شونداز این پس از پرداخت تعرفه های دفاتر خدمات قضایی نیز معاف می شوند.

علی دهقانی گفت:هدف از این تفاهم نامه این است که قشر نیازمند جامعه بخاطر مشکلات مالی و معیشتی از پیگیری قضایی مشکلات خود و اجرای عدالت قضایی محروم نشوند و همچون دیگر اقشار جامعه بتوانند به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: خدمات خوب و ارزشمند نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی به نیازمندان این استان موجب کاهش قابل توجه آسیب های اجتماعی شده است.

وی بیان کرد: کاستن از میزان آسیب های اجتماعی در این استان وظیفه عمومی بوده که لازم است علاوه بر نهادهای حمایتی ، دستگاههای دولتی، تشکلهای مردمی و عموم مردم که همه دارای مسئولیت اجتماعی هستند در آن مشارکت داشته باشند.

وی با عنوان اینکه مشکلات مالی و معیشتی ارتباط تنگاتنگی باآسیب های اجتماعی دارند افزود: کمیته امداد و بهزیستی برای رفع مشکل مسکن و اشتغال نیازمندان نقش مهمی در رفع دغدغه نیازمندان و دوری آنها از آسیبهای اجتماعی داشته است.

مدیرکل دادگستری استان ایلام کاستن از مشکلات نیازمندان و میزان فقر در این استان را نیازمند یک پویش اجتماعی دانست و افزود: این مهم باید با مشارکت نهادهای حمایتی به عنوان یک وظیفه اجتماعی برای همه کسانی که دارای توانمندی مالی هستند شکل بگیرد و هر کسی در قبال رفع مشکل نیازمندان احساس وظیفه کند.

وی تصریح کرد: بعد از بیماری کرونا پویش بزرگی که با عنوان کمک مومنانه و ایران همدل شکل گرفت خوشبختانه باعث ایجاد همبستگی اجتماعی شده و با مشارکت نیازمندان توانست مشکلات زیادی از نیازمندان را برطرف نماید.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست گفت: جامعه مددجویی این نهاد حمایتی امروزه دارای مشکلات عدیده ای هستند که نیازمند حمایت جدی هستند.

دکتر زهرا همتی افزود:همکاری خوب دادگستری استان ایلام و شهرستانهای تابعه با بهزیستی باعث کاستن از آسیبهای اجتماعی و از جمله طلاق شده است.

وی حمایت از کودکان بد سرپرست را یکی دیگر از زمینه های خوب همکاری بهزیستی با دادگستری استان برشمرد و گفت: سال گذشته در راستای این همکاری تعداد 67 کودک بد سرپرست ساماندهی شدند.

در  استان ایلام  ۳۸ هزار نفر  از خدمات بهزیستی برخوردارند.

کد خبر 21493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد