۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
ایران چشم‌براه همدلی ملت

ملت ایران با هر قوم و زبانی و در هر کجا از خاک جهان که سکونت دارند در واژه نوعدوستی اشتراک داشته و تک‌تک مردمان این دیار شهره به این خصلت هستند.

گزارش از: آزاده خرم

ملتی که در همه وقایع و رویدادها یار و پشتیبان هم بوده‌اند، از همان آغاز زمزمه‌های تشکیل انقلاب اسلامی که با پشتیبانی از امام راحل یک‌تنه ایستادند و انقلاب اسلامی و مردمی ایران را به قیمت ریختن خونشان تشکیل دادند تا دوران هشت سال دفاع مقدس که خود را برای دفاع از خاک این دیار و هم میهنان‌شان سپر گلوله‌های دشمنان بعثی کردند.

ملت رشید ایران در روزهایی که کشور به وحدت نیاز دارد از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان برای رسیدن به هدف همواره در صحنه حضور داشته و پشتیبانی خود را اعلام و نگذاشته‌اند ایران این دیار کهن هیچ‌گاه تنها بماند.

روزهای سخت و ملال همواره و در طول روزگاران و در هر جامعه‌ای وجود داشته و دست به دست هم دادن به مهر در چنین روزهایی، شیوه جوانمردان است که خوشبختانه در این میان کارنامه ایرانیان مهربان و مهرگستر در همیشه تاریخ، درخشان و ردایی خوش‌پوش بوده است.

با ورود میهمان ناخوانده کرونا که حدود شش ماهی از آمدنش می‌گذرد و تغییرات و مشکلاتی جسمی، روحی و روانی و اقتصادی در جامعه ایجاد کرده است، بسیاری از مردمانی که یک روز با کمترین‌ها می‌ساختند از همان کمترین هم فاصله گرفته و بسیاری از کودکانی که خوشی و شادمانی را اگرچه کمرنگ داشتند این ایام روزگاری بی‌رنگ و فروغ را تجربه می‌کنند.

کرونا با وجود مشکلات جسمی که برای مردم بوجود آورد و خانواده‌های زیادی را داغدار عزیزانشان کرد و مشکلات روحی و اقتصادی زیادی را نیز بوجود آورده است.

امروز در حالی که جهان بحران‌زده از کروناست و بسیاری از عرصه‌ها چهره‌ای دیگر به خود گرفته‌اند بار دیگر به همدلی و نوعدوستی نیاز است تا حلقه اتصال دست‌های مهربان و دستگیر به زنجیری پولادین در برابر گسترش ناامیدی و زوال انسان‌هایی که بی هیچ گناه و قصوری دستخوش این بلای جهانگیر شده‌اند تبدیل شود.

نوعدوستی ایرانیان در مرحله نخست رزمایش همدلی مومنانه ثابت شد و ملت ایران با کمک‌های خود بخشی از ضرر اقتصادی وارده بر اثر کرونا را جبران کردند اما این روزها که در آستانه فصل بازگشایی مدارس قرار گرفته‌ایم بازهم به همدلی مضاعف ایرانیان نیاز است تا روحیه امید بر چهره نیازمندان نقش بسته و دانش‌آموزان محروم نیز با چهره‌ای شاداب سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

کرونا شاید از تشکیل اجتماع‌ها جلوگیری کند اما بدون شک هیچگاه در برابر سیل خروشان عواطف انسانی و ابراز مهر و مهربانی ایرانیان نمی‌تواند قد علم کرده و خودنمایی و یکه‌تازی کند.

مرحله دوم پویش جمع‌آوری کمک‌های مردمی با عنوان ایران همدل که از عید سعیدغدیر خم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد فرصتی دوباره برای نمایش نوعدوستی ایرانیان است که با کمک‌های خود از همنوعانشان حمایت کنند.

در مرحله دوم این پویش که با شعار از همدیگر گره‌گشایی کنیم، نامگذاری شده است بدون شک ایرانیان همدل با الگوگیری از بزرگترین مددکار عالم حضرت علی(ع) و بیاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) بار دیگر با دستگیری از همنوعان جلوه‌ای زیبا از نوعدوستی را خلق و برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور اضافه خواهند کرد.

دعوت بهزیستی ایلام برای شرکت در پویش ایران همدل

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به آغاز پویش ایران همدل همزمان با عید غدیر خم گفت: این پویش از  عید غدیر خم تا پایان ماه صفر و با شعار از همدیگر گره گشایی  کنیم اجرا می شود.

زهرا همتی افزود: این پویش در راستای تاکید مقام‌ معظم رهبری برای جمع آوری کمک های مردمی به نیازمندان آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این پویش با توجه به شیوع کرونا و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به منظور جمع آوری کمک های مردمی برای جامعه هدف بهزیستی، تهیه وسایل آموزشی و نوشت‌ افزار برای دانش‌آموزان و دانشجویان مددجو و همچنین تهیه اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز پیشگیری از کرونا برای مددجویانی که در مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان و سالمندان نگهداری می شوند، و کمک هزینه معیشتی برای نیازمندان اجرا می شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، کمک های جمع آوری شده در این پویش در اختیار مددجویان زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

وی ضمن دعوت از عموم‌ افراد خیر و نیکوکاری که دارای تمکن مالی مناسب هستند، راه های همدلی در این پویش مراجعه به سایت www.behzisti.ir ، واریز به شماره کارت 7777-7777-6077-6277، نرم افزارهای
هف هشتاد، آپ، سکه، ۷۲۴، تاپ، همراه کارت، ستاره یک، کیپاد، صاپ، فون پی، پات، سیگنال و یا کد دستوری *#14 عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین نحوه جمع آوری کمک‌های غیرنقدی شامل نذورات هیات های مذهبی و افراد خیر و یا اقلام و جیره های خشک غذایی به ادارات بهزیستی شهرستان های سراسر استان اعلام کرد.

به گفته وی، در مرحله نخست پویش همدلی مومنانه که همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا شد  کمک مردمی افراد خیر برای جامعه هدف این سازمان جمع آوری و بین مددجویان توزیع شد.

کد خبر 21487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد