افزایش تماس مردمی با صدای مشاوره بهزیستی با شیوع کرونا

تهران - ایرنا - مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با اشاره به افزایش تماس مردمی با صدای مشاوره بهزیستی با آغاز شیوع کرونا گفت: سامانه صدای مشاوره بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ از ابتدای آغاز شیوع کرونا در کشور تاکنون ۹۲۸ هزار بار زنگ خورده که بالغ بر ۵۰ هزار مورد تماس آن مستقیما به کرونا مربوط بوده است.

بهزاد وحیدنیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا همچنین با اشاره به افزایش ساعات کاری صدای مشاور بهزیستی افزود: ساعات کاری صدای مشاور بهزیستی از ساعت ۸ تا ۲۰ غیر از ایام تعطیل است که اکنون ساعت کار تا ساعت ۱۲ شب اضافه شده و علاوه بر آن این سامانه در ایام تعطیل نیز به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی اضافه کرد: مشاوره و خدمات روانشناسی در جایگاه خدمات حاکمیتی از طریق بهزیستی قرار دارد و در دو بُعد مشاوره حضوری و غیرحضوری تعریف شده است. مشاوره‌های نیز در دو نوع حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود که مشاوره‌های حضوری در قالب بخش خدمات دولتی با هزینه کمتر و گاهی رایگان برای گروه‌های خاص و مددجویان بهزیستی و همچنین در قالب بخش غیردولتی در ۹ تخصص ارائه می‌شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور اظهار داشت: در بخش مشاوره‌های غیرحضوری سامانه ۱۴۸۰ در همه استان‌های کشور، کارشناسان ارشد و دکترای روانشناسی آنجا فعالیت دارند که پس از گزیش و گذراندن دوره تخصصی مشاوره غیرحضوری در این سامانه مشغول به کار شده‌اند و حتی برای انجام مداخلاتی که برعهده آنان است، بازآموزی‌های لازم را فراگرفته‌اند.

وحیدنیا ادامه داد: هدف از ارائه مشاوره‌های غیرحضوری در کرونا کمک به حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تردد مردم برای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری است.

کد خبر 21472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد