موج مطالبه گری به حق خبرنگاران می تواند به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند

مدیر کل بهزیستی به همراه معاونین تخصصی خود با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم با مدیر مسئول وخبرنگاران این نشریه دیدار وگفت و گو کرد .

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی در این دیدار با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از همت مجموعه نشریه تسنیم به مسائل و موضوعات اجتماعی نقش رسانه ها را در انعکاس فعالیت های انجام شده از یک سو و مطالبات مردمی از سوی دیگر بسیار مهم و قابل توجه دانست و با تاکید بر توان خبرنگاران در  به صحنه کشاندن مسئولین در مسائل گوناگون عنوان داشت :  یک خبرنگار دلسوز و توانمند توانایی این را دارد تا هنرمندانه و با هوشمندی مسائلی را که در جامعه مدت ها مغفول مانده به میدان آورده و توجه مردم و مسئولین را به آنها جلب کند .

وی با تشریح فعالیت های اثربخشی که در حوزه مسائل اجتماعی انجام شده ؛ اظهار داشت : همچنان به ایجاد حساسیت بین مسئولین و مرد نیاز است .

صادق زاده با اشاره به اهمیت جنبه های پنهان و نامحسوس مسائل اجتماعی، افزود : انتظار می رود رسانه ها و خبرنگاران با تکیه بر توان اطلاع رسانی خود نسبت به  توجه دادن مردم و مسئولین به این جنبه های پنهان اقدام کنند چراکه برای  ساماندهی مسائل اجتماعی باید مردم و مسئولین در کنار هم با جدیت قدم بردارند .

ایشان تأمین رفاه اجتماعی در سایه توجه به معضلات و مشکلات را از وظایف حاکمیت و دولت دانست و  همکاری فعالانه مردم را مهم ، قابل توجه و اثر بخش خواند و افزود :  اثر بخشی اقدامات با نقد پذیری و پذیرش کاستی ها و کمبودها از سوی هر دو گروه مردم و مسئولین رابطه مستقیم دارد .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان به تشریح خدمت دهی به معتادین متجاهر پرداخت و یادآور شد : از سال ۱٣٩۰ ساماندهی معتادینی که بدون خانه و خانواده در سطح جامعه رها هستند و آشکارا به مصرف مواد مخدر اقدام می کنند در دستور کار قرار گرفت و مرکز درمان اجباری اعتیاد یا همان کمپ ماده ۱۶ وظیفه درمان را برعهده گرفت که باتوجه به روند ناقص پذیرش – درمان و ترخیص این گروه نتیجه قابل قبولی حاصل نشد .

صادق زاده استفاده از تجربه های به دست آمده استانی وکشوری را برای اصلاح فرآیند پذیرش ، درمان و توانمند سازی معتادین متجاهر ضروری اعلام کرد و گفت : با بازنگری در مراحل شناسایی ، پذیرش ، درمان معتادین متجاهر مرحله مهارت آموزی و حرفه آموزی و پیگیری های پس از خروج به این چرخه  اضافه شد . 

وی اصلاح چرخه پذیرش تا خروج معتادین متجاهر را مثبت توصیف کرد و افزود : در اقدامات اخیر  با هماهنگی دستگاههای مرتبط از جمله دادگستری - شورای مبارزه با مواد مخدر - شهرداری -سپاه ثاراله - دانشگاه علوم.پزشکی و نیروی انتظامی  سه کمپ ماده ۱۶ در کرمان و یک کمپ هم در بم فعال شده که پنجمین کمپ هم به زودی در سیرجان  راه اندازی می شود .

شناسایی و غربال ٨۵۰ معتاد متجاهر در روزهای اخیر و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از دیگر اقداماتی است که مدیرکل بهزیستی استان کرمان از آن خبر داد و تصریح کرد : نقش مثبت و سازنده خبرنگاران در ایجاد موج مطالبه گری به حق در جامعه می تواند به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند .

مدیرکل بهزیستی با اهداء لوح و هدایایی از تلاش های خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری تسنیم قدردانی کرد .

کد خبر 21448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد