سامانه مناسب‌سازی کشور از ابتدای سال حدود ۴۰۰ پیام داشته است

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی با اشاره به سامانه معبر با شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ که ویژه مشکلات مناسب‌سازی است، گفت: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون فقط ۳۵۳ پیامک به این سامانه ارسال شده که نشان می‌دهد مردم آن را نمی‌شناسند و حتی از برخی استان‌ها هیچ پیامکی دریافت نکرده‌ایم.

ابراهیم کاظمی مومن سرائی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  جالب این است که از این ۳۵۳ پیامک، ۲۳۷ پیام آن نیز غیرمرتبط بوده، درحالیکه بسیاری از فضاهای شهری، مناسب سازی نبوده است. برخی استان‌ها مانند گیلان حتی یک پیامک هم نداشتیم که درحال تبلیغات محیطی برای ترویج این سامانه هستیم.

وی تاکید کرد: مردم و همه شهروندان می توانند مشکلات مناسب سازی مربوط به پیاده رو، پل‌ها و ادارات را به این سامانه پیامک کنند و به محض ارسال، پیام آنان برای مسئول مناسب سازی ارسال می شود و برای شخص فرستنده هم پیام می‌آید که مشکلش در حال پیگیری است.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی گفت: بخشنامه ای برای این سامانه داریم و براساس آن با مدیرکل مناسب سازی استان مکاتبه می شود و ساز و کار خاص خود را دارد؛ بسیاری از مشکلات پیامک شده به این سامانه برطرف شده است.

مومن سرائی افزود: متاسفانه سامانه معبر هنوز خوب جا نیفتاده و برخی افراد دارای معلولیت فکر می‌کنند این سامانه برای کار مددجویی آنها است و به‌طورمثال پیامک می دهند که ویلچر نداریم یا پیامک می دهند که ما بیمار هستیم یا سه فرزند دارای معلولیت داریم یا یارانه می‌خواهیم؛ عده ای دیگر از مردم فکر می کنند این سامانه مخصوص راه است و تماس می گیرند که جاده بسازیم یا از شرایط راه‌ها خبردار شوند.

وی یادآور شد: سامانه پیامکی معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲  برای طرح مشکلات مناسب سازی و شکایت های مردمی از فضاهای شهری برای مناسب سازی است.

کد خبر 21430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =