پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به ۳۰ زن سرپرست خانوار در قزوین

مدیر بهزیستی شهرستان قزوین از پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به ۳۰ زن سرپرست خانوار قزوینی در یک سال گذشته با هدف استقلال مالی این قشر خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان قزوین،فرهاد اکبرشاهی گفت: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های تحت پوشش بهزیستی هستند که از طریق توانمندسازی سعی بر بازگشت به جامعه و استقلال مالی برای آنان می شود.

مدیر بهزیستی شهرستان قزوین بیان کرد: افزایش و ارتقا توانایی و مهارت‌های اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های زنان سرپرست، از جمله برنامه‌های مهم دفتر توانمندسازی خانواده و زنان است.

اکبرشاهی به توانمندسازی شغلی و حرفه‌ای زنان سرپرست خانوار در شهرستان اشاره کرد و افزود: برای این منظور در سال جاری تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی با بهره چهاردرصد و اقساط ۷۲ ماهه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: طی یکسال گذشته به ۳۰ زن سرپرست خانوار، وام خوداشتغالی و به ۱۲ نفر از آنان، سرمایه کار بلاعوض پرداخت شده است تا از این طریق بازتوان شده و به استقلال مالی از سازمان دست پیدا کنند.

این مسئول پرداخت حق سهم بیمه تامین اجتماعی به زنان سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات بهزیستی برای این اقشار عنوان کرد و افزود: از سویی دیگر کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری زنان سرپرست خانوار کنند، می‌توانند از تسهیلات کم بهره ۵۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

 مدیر بهزیستی شهرستان قزوین ادامه داد: بهزیستی همچنین از گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار نیز حمایت همه جانبه می‌کند.

اکبرشاهی در پایان یادآور شد: در راستای حمایت بیشتر از زنان سرپرست خانوار، ۳۳۳  نفر از زنان سرپرست، از بیمه‌تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و ۳۷ نفر از آنان، از بیمه صندوق روستایی و عشایری بهره‌مند شده اند.

کد خبر 21424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد